ناسا موفق به دستیابی سریع ترین انتقال داده از فضا به زمین شد

ناسا با کمک یکی از ماهواره ها خود که تنها به اندازه یک جعبه دستمال کاغذی است توانست رکورد سریع ترین انتقال داده از فضا به زمین را ثبت کند. در این ارتباط داده ها با سرعتی باورنکردنی معادل ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به زمین منتقل شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

ناسا با کمک یکی از ماهواره ها خود که تنها به اندازه یک جعبه دستمال کاغذی است توانست رکورد سریع ترین انتقال داده از فضا به زمین را ثبت کند. در این ارتباط داده ها با سرعتی باورنکردنی معادل ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به زمین منتقل شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستاورد بزرگ ناسا ثبت سریع ترین رکورد انتقال داده از طریق ارتباطات لیزری بوده است. طبق بیانیه سازمان فضایی، این ماهواره با نام سیستم تحویل فروسرخ یا TeraByte نام دارد موفق به انتقال داده ها با سرعت ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه به زمین شد. رکورد قبلی این انتقال ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود. این برای نخستین بار است که با کمک فناوری های ارتباطات لیزری چنین نرخی در ارسال داده به ثبت رسیده است.

بث کایر، مدیر این ماموریت در مورد آن می گوید: رسیدن به سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در ماه ژوئیه بسیار پراهمیت بود و اکنون توانستیم این سرعت را دو برابر کنیم. با کمک این قابلیت ارتباط فضا با زمین به نحو موثری تغییر خواهد کرد.

پرتاب این ماهواره در تاریخ مه ۲۰۲۲ انجام شده بود. کیوب ست ناسا با هدف آزمایش فناوری لیزری و با عنوان یافتن راهی بهتر در ارسال داده ها به زمین با کمک پرتوهای نامرئی طراحی و اجرا شده بود.

آخرین آزمایش این ماهواره مربوط به ارسال داده ها به یک ایستگاه زمینی نوری بوده است که در آن ماهواره لیزر خود را به سمت گیرنده زمینی در کالیفرنیا گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال