ناسا موفق شد تا از خاک شبیه سازی شده ماه اکسیژن استخراج کند

ناسا موفق به استخراج اکسیژن از خاک شبیه سازی شده ماه شده است. اکنون با این پیشرفت می توان راه را برای استخراج و استفاده از منابع موجود در ماه در آینده برای فضانوردان هموار کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران مرکز فضایی جانسون متعلق به ناسا در یک محیط خلا […]

ناسا موفق به استخراج اکسیژن از خاک شبیه سازی شده ماه شده است. اکنون با این پیشرفت می توان راه را برای استخراج و استفاده از منابع موجود در ماه در آینده برای فضانوردان هموار کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران مرکز فضایی جانسون متعلق به ناسا در یک محیط خلا توانستند اکسیژن را از خاک شبیه سازی شده ماه با موفقیت استخراج کنند. با روش جدید می توان حضور و اکتشاف انسان در ماه و استفاده از منابع موجود در آن را هموار کرد.

به گفته ناسا این ماموریت با عنوان استفاده در جا از منابع نام گرفته است. در این روش محققان از یک محفظه کروی ویژه استفاده کردند همچنین یک راکتور کربو ترمال مربوط به شرکت سیرا اسپیس نیز در این فرآیند مورد استفاده قرار گرفت.

محققان در روش خود برای همانند سازی گرما مانند یک متمرکز کننده انرژی خورشیدی از لیزر پر قدرت استفاده کردند. آنها پس از گرم شدن خاک با استفاده از طیف سنج جرمی کربن مونوکسید را شناسایی کردند. با این روش می‌توان چند برابر وزن خاک اکسیژن تولید کرد. این آزمایش و نتایج مثبت آن می‌تواند در ماموریت‌های آرتمیس و سفرهای آینده به منظومه شمسی مورد استفاده قرار بگیرد. ناسا قصد دارد یک حضور پایدار در سطح ماه داشته باشد و به این ترتیب از منابع آن به صورت درجا بهره ببرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال