ناسا با همکاری دانش‌اموزان روی طراحی یک فضاپیما برای فرود در مریخ کار می‌کند

سازمان ناسا در حال کار بر روی پروژه‌ای به منظور طراحی یک فضاپیما جهت فرود بر روی سیاره مریخ است. همچنین چند هفته پیش بود که طی تست‌هایی، این شرکت از بال‌های جدید خود برای استفاده در  پهبادهای جدیدتر Red Planet تصاویری را منتشر کرد. به جهت رشد و ترقی بیشتر این پروژه، به تازگی این شرکت از تعدادی از دانش‌آموزان جهت […]

سازمان ناسا در حال کار بر روی پروژه‌ای به منظور طراحی یک فضاپیما جهت فرود بر روی سیاره مریخ است. همچنین چند هفته پیش بود که طی تست‌هایی، این شرکت از بال‌های جدید خود برای استفاده در  پهبادهای جدیدتر Red Planet تصاویری را منتشر کرد. به جهت رشد و ترقی بیشتر این پروژه، به تازگی این شرکت از تعدادی از دانش‌آموزان جهت تحقیقات مقدماتی بر روی مقوله‌هایی همچون طراحی اِیرودینامیک پهبادهای این  شرکت، به جهت  اجرای پروژه “فرود بر روی سیاره مریخ”، دعوت به عمل آورده است. این پهباد که دانش‌آموزان در حال انجام تحقیق بر روی آن هستند، Prandtl-m نام دارد و دارای طراحی بومرنگ شکلی بوده و از فیبر کربن ساخته شده است. همچنین این شرکت، پهباد ذکر شده را ابتدا در آشیانه پرواز امن و سپس در محیط باز و در ارتفاعات بالاتر تحت آزمایش قرار داد و متوجه شد که متاسفانه تست‌های پروازی این وسیله در هر دفعه از این آزمایش‌ها، به یکدیگر شباهت کاملی نداشته و تفاوت‌هایی میان آنها دیده می‌شود و در نهایت این دستگاه انتظارات را به طور کامل برآورده نکرده است. این احتمال می‌رود که مشکل بوجود آمده از سیستم بسیار پیچیده پرتاب این وسیله باشد.

تصویر پهباد Prandtl-m

تصویر پهباد Prandtl-m، زمانی که از سوی هواپیمای شرکت NASA در فضای آسمان رها می‌شود

در هر صورت مشکلات بوجود آمده بر سر راه ایده فرود بر روی سیاره مریخ، مسائل بسیار جدید و پیچیده‌ای را نمایان می‌کند که شرکت ناسا و دانش‌آموزان مدارس این سازمان را بر آن می‌دارد که در حل آنها کوشا باشند. طراحی نوع جدیدی از بال‌های پهبادهای این شرکت به منظور رسیدن به بالاترین سطح ثبات و همچنین پرواز در ارتفاعات بالاتر، می‌توانند از جمله این دسته از موضوعات باشند. یکی از دانش‌آموزان در حال کار بر روی این پروژه این طور افزود که ما در حال کار کردن بر روی طراحی مقدماتی اِیرودینامیک بال‌ها و همچنین جنس بدنه این پهباد هستیم. آزمایش و خطا، جزئی از ایده و پروژه مریخ است که به انجام هر چه بهتر آن کمک خواهد کرد. بنابراین اشکالات بوجود آمده و حل آنها می‌توانند در نهایت به اجرای باکیفیت‌تر این موضوع کمک شایانی کنند. در صورت موفقیت کلی این برنامه، شرکت ناسا این وعده را داده است که می‌توان با کمک فناوری‌های موجود، به جمع‌آوری و انتقال اطلاعات ارزشمند و مهم در حیطه محل فرود کاوشگرهای انسانی بر روی این سیاره اقدام نمود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال