ناسا سیارک مورد بازدید فضاپیمای لوسی را نام گذاری کرد

فضاپیمای لوسی قرار است در ماه نوامبر از یک سیارک کوچک بازدید کند. اکنون ناسا نام عجیبی را برای این سیارک انتخاب کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا نام دینکینشن را برای سیارک مورد بازدید فضاپیمای لوسی انتخاب کرده است. این سیارک اولین سیارک مورد بازدید لوسی محسوب میشود. مکان […]

فضاپیمای لوسی قرار است در ماه نوامبر از یک سیارک کوچک بازدید کند. اکنون ناسا نام عجیبی را برای این سیارک انتخاب کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا نام دینکینشن را برای سیارک مورد بازدید فضاپیمای لوسی انتخاب کرده است. این سیارک اولین سیارک مورد بازدید لوسی محسوب میشود. مکان آن نیز در کمربند اصلی سیارک ها و میان مریخ و مشتری قرار دارد. نام دینکینشن به زبان اتیوپی به معنی«شما شگفت انگیز هستید» است.

این سیارک جدید که کشف آن در سال ۱۹۹۹ انجام شد، تاکنون نام گذاری نشده بود. تنها پس از آنکه مدار آن مشخص شد شماره ای دریافت کرد. اکنون نیز با توجه به اینکه برای بررسی توسط فضاپیمای لوسی انتخاب شده است برای آن نام گذاری انجام گرفت. البته نام این سیارک ممکن است برای افراد علاقمند به تکامل آشنا باشد. زیرا این نام پیش از این برای اسکلت فسیل کشف شده در اتیوپی با نام لوسی جایگزین شده بود.

کیت نول، از دانشمندان پروژه فضاپیمای لوسی در این مورد گفته است: نامگذاری این ماموریت به خاطر لوسی بوده است زیرا با کمک این فسیل در که ما از تکامل انسان متحول شد. همچنین انتظار داریم در این ماموریت نیز بتوانیم به درک بیشتری از منشاء و تکامل منظومه شمسی برسیم. دینکینشن اولین سیارک از تور بازدید برای فضاپیمای روسی است که از روز یکم نوامبر بررسی آن آغاز خواهد شد. لوسی در یک ماموریت ۱۲ساله نه سیارک دیگر را نیز بازدید خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال