آلیاژ جدید ناسا با ویژگی های منحصر به فرد دو برابر مستحکم تر از آلیاژهای کنونی

آلیاژ فلزی جدید ساخته شده توسط محققان ناسا دارای ویژگی های قابل توجهی است که می‌تواند در دماهای بسیار بالا دوام بیاورد. این آلیاژ با هدف استفاده در داخل و خارج موتورهای جت و هواپیما و برای محیط های بسیار سخت توسعه داده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آلیاژ جدید […]

آلیاژ فلزی جدید ساخته شده توسط محققان ناسا دارای ویژگی های قابل توجهی است که می‌تواند در دماهای بسیار بالا دوام بیاورد. این آلیاژ با هدف استفاده در داخل و خارج موتورهای جت و هواپیما و برای محیط های بسیار سخت توسعه داده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آلیاژ جدید محققان ناسا نسبت به آلیاژهای پیشرفته کنونی دو برابر مستحکم تر بوده و انعطاف‌پذیری آن نیز بیشتر است. به طوری که می توان از آن برای پرواز های پایدار به عنوان یک پیشرفت کلیدی استفاده کرد.

محققان ناسا با هدف افزایش دوام و مقاومت آلیاژ اکسید را در مقیاس نانو به یک آلیاژ مستحکم شده اضافه کردند. البته در این کار از مدل سازی محاسباتی پیشرفته و شبیه سازی ترمودینامیکی ماده استفاده شد تا چیدمان مناسب انجام گیرد. سپس از فناوری چاپ سه بعدی نیز برای تولید آن کمک گرفته شد.

تیم اسمیت از بخش تحقیقات مواد در مرکز تحقیقات گلن ناسا میگوید: برای توسعه مواد از دو فرایند استفاده شد به طوری که اکنون می توان تولید مواد را با عملکرد بهتر نسبت به قبل با سرعت بیشتری انجام داد.

این محققان برای رسیدن به طراحی بهینه حدود ۳۰ شبیه‌سازی برای این آلیاژ انجام دادند. با کمک فناوری های جدید می توان فرآیندهای آزمون و خطای گذشته را تنها در چند هفته یا چند ماه انجام داد. این آلیاژ با نام GRX-810 دارای ویژگی های منحصر به فرد باورنکردنی نسبت به آلیاژهای پیشرفته کنونی است. به طوری که می تواند در برابر شکستگی در دمای ۱۰۹۳ درجه سانتیگراد دو برابر مقاومت بیشتر از خود نشان دهد. همچنین انعطاف پذیری آن در هنگام خم شدن سه و نیم برابر آلیاژهای کنونی است. محققان قصد دارند از این ماده برای طراحی هواپیما استفاده کنند. به طوری که این آلیاژ سبک علاوه بر کاهش مصرف سوخت هزینه های نگهداری و عملیاتی را نیز کاهش می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال