انتشار تصویری باورنکردی از زمین در حال طلوع توسط ناسا

یکی از معروف‌ترین (و حتی شاید معروف‌ترین) تصویری که تا کنون از طلوع زمین به ثبت رسیده، مربوط به تصویریست که توسط خدمه‌ی Apollo 8 منتشر شده است. حالا نیز تصویری جدید از طلوع زمین توسط ناسا با همان سبک و سیاق منتشر شده که این‌بار کاوشگر Lunar Reconnaissance Orbiter – که از سال 2009 برای […]

یکی از معروف‌ترین (و حتی شاید معروف‌ترین) تصویری که تا کنون از طلوع زمین به ثبت رسیده، مربوط به تصویریست که توسط خدمه‌ی Apollo 8 منتشر شده است. حالا نیز تصویری جدید از طلوع زمین توسط ناسا با همان سبک و سیاق منتشر شده که این‌بار کاوشگر Lunar Reconnaissance Orbiter – که از سال 2009 برای مطالعه کره‌ی ماه فرستاده شده – آن را به ثبت رسانده و باز هم صحنه‌ای شگفت‌آور را پیش روی بشر قرار داده است.

همانطور که می‌دانیم، کاوشگر LRO با داشتن دوربین زاویه باریک خود، کاملا مناسب تصویربرداری از سطح سیاره ماه بوده و مناسب با آن نیز طراحی شده است. اما دلیل ثبت این عکس، چرخاندن دوربین به سوی زمین توسط یکی از خدمه LRO بوده که نتیجه‌ی آن نیز ثبت چنین تصویر خیره‌کننده‌ای بوده است. تصاویر ثبت‌شده نیز در کنار یکدیگر گذاشته و چیزی که در ادامه مشاهده می‌کنید خلق شده است.

content_earth_and_limb_m1199291564l_three_versions.0

دوربین اصلی LRO، تصاویر را به صورت سیاه و سفید ثبت می‌کند و دوربین زاویه باریک این کاوشگر نیز به تصاویر ثبت‌شده رنگ می‌بخشد. در مورد این تصاویر و رنگ‌ها آنها، یکی از افراد این پروژه اینگوه توضیح داده که چشم انسان نسبت به تمامی رنگ‌ها حساسیت دارد و از آنجایی که در چنین شرایطی و خارج از کره زمین تنها می‌توان تصاویر را به صورت سیاه و سفید ثبت نمود، استفاده از این دوربین می‌تواند بهترین روش برای نزدیک کردن رنگ تصاویر به رنگ واقعی کره زمین باشد.

همچنین تیمی که موفق به ثبت این تصویر شده‌اند، اذعان داشته‌اند که رنگ‌آمیزی انجام‌شده دقیقا همان چیزی که آنها مشاهده می‌کنند، نبوده و استفاده از این رنگ‌ها نیز تنها برای ملموس‌تر کردن عکس می‌باشد.

297755main_gpn-2001-000009_full_0_0.0

اما این تصاویر از آنجایی اهمیت دارد که اگر شما بخواهید در یک نقطه از سطح کره ماه بایستید، هرگز نمی‌توانید طلوع زمین را مشاهده نمایید چرا که ماه به صورت گرانشی با زمین یکی بوده و همزمان و همراه با آن حرکت می‌کند. در واقع این زمین است که نسبت به ماه طلوع می‌کند و ثبت تصویری از آن نیز تنها وقتی امکان‌پذیر می‌شود که شما بتوانید در محلی خارج از سطح کره ماه باشید.

به هر حال ماموریت کاوشگر LRO تا سال 2017 به پایان خواهد رسید و احتمالا این تصویر، آخرین عکسی باشد که از طلوع زمین توسط ناسا منتشر می‌شود و باید تا اواسط سال 2020 و ارسال کاوشگری جدید توسط ناسا، منتظر انتشار عکس‌های دیگر باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال