قرارگیری کپسول فضایی اوریون ناسا روی سکوی پرتاب و آغاز ماموریت آرتمیس ۱

ناسا با هدف آغاز ماموریت بدون خدمه آرتمیس یک موشک سامانه پرتاب فضایی خود و کپسول فضایی اوریون را برای پرتاب روی سکوی پرتاب فضایی در مرکز کندی ناسا در فلوریدا قرار داده است. قرار است از این مرکز ماموریت به سمت ماه آغاز شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در […]

ناسا با هدف آغاز ماموریت بدون خدمه آرتمیس یک موشک سامانه پرتاب فضایی خود و کپسول فضایی اوریون را برای پرتاب روی سکوی پرتاب فضایی در مرکز کندی ناسا در فلوریدا قرار داده است. قرار است از این مرکز ماموریت به سمت ماه آغاز شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در اواخر مارس موشک سامانه پرتاب فضایی و کپسول فضایی اوریون را از مرکز کندی فلوریدا پرتاب میکند. قرار است در ماموریت آرتمیس ۱ کپسول اوریون برای انجام ماموریت دارای خدمه به سمت ماه پرتاب شود. پس از آن دومین ماموریت همراه با خدمه ناسا به نام آرتمیس ۲ در سال ۲۰۲۴ همراه با فضانوردان این آژانس فضایی به مدار ماه ارسال می شوند.

 در صورت موفقیت این دو مأموریت آرتمیس 3 نیز در سال ۲۰۲۵ وظیفه ارسال انسان به ماه را بر عهده خواهد داشت. البته چند روز گذشته ناسا از احتمال تعویق این پرتاب تا سال ۲۰۲۶ خبر داده بود. در حال حاضر این آژانس فضایی بر آرتمیس 1 تمرکز دارد و موشک و کپسول آن در حال آماده‌سازی برای پرتاب هستند. طبق بیانیه ناسا اکنون تیم این ماموریت وظیفه نصب ابزار دقیق روی پیشرانه‌ی این موشک را بر عهده دارد. حسگرهای موشک و فضاپیما نیز در این سفر می‌توانند با زیر نظر گرفتن پیشرفت ماموریت پرتاب های فضایی را به صورت مجازی نظارت کنند. تاکنون بارها ماموریت آرتمیس 1 به تعویق افتاده است. با توجه به اینکه هنوز مانور تمرین لباس مرطوب (wet dress rehearsal) که در آن تمامی مراحل آماده سازی پرتاب اجرا می‌شود توسط خدمه صورت نگرفته است، احتمالاً پس از قرارگیری روی سکو یعنی دو هفته دیگر و در اواخر مارس انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال