ناسا قصد دارد یک هتل فضایی مداری با جاذبه مصنوعی در مدار نزدیک زمین راه اندازی کند

ناسا قصد دارد اولین هتل فضایی مداری خود را با قابلیت جاذبه مصنوعی در مداری نزدیک به زمین راه اندازی کند. ساخت این هتل با کمک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ناسا و با هدف ارسال مهمانان و پیاده روی های فضایی انجام می گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اوربیتال اسمبلی […]

ناسا قصد دارد اولین هتل فضایی مداری خود را با قابلیت جاذبه مصنوعی در مداری نزدیک به زمین راه اندازی کند. ساخت این هتل با کمک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ناسا و با هدف ارسال مهمانان و پیاده روی های فضایی انجام می گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت اوربیتال اسمبلی (Orbital Assembly) که از پیشکسوتان ناسا تشکیل شده، قصد دارد یک ساخت و ساز فضایی را با هدف اکتشافی انسانی در فضا آغاز کند. این شرکت با توجه به رویداد موسوم به مجمع اول (First Assembly) ساخت یک هتل فضایی قابل سکونت را آغاز کرده است. قرار است این هتل در مداری نزدیک به زمین ساخته شود و چرخش آن به حدی سریع باشد که افراد حاضر در آن حضور یک جاذبه مصنوعی را احساس کنند.

ناسا با اعلام این پروژه برای ساخت اولین ایستگاه فضایی با جاذبه مصنوعی تلاش برای جذب سرمایه گذاران را آغاز کرده است. قرار است این هتل با سازه مشابه فون براون در ایستگاه فضایی ساخته شود. در این سازه معمولاً زیستگاه فضایی به شکل چرخ ساخته می شود تا قابلیت چرخش با سرعت زاویه زیاد را داشته باشد. این چرخش یک جاذبه مصنوعی را برای سرنشینان ایجاد خواهد کرد. شرکت اوربیتال اسمبلی اعلام کرده این سازه احتمالاً یک جاذبه مصنوعی در سطح جاذبه ماه را ایجاد می‌کند. مدیرعامل این شرکت نیز توضیح داد: اگرچه این شرکت فعالیت هایی را با اهداف علمی، نظامی و استراتژیک انجام خواهد داد، اما هدف اصلی آن ساخت و ساز فناوری و زیستگاه های طولانی مدت انسان با اهداف تجاری در فضا خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال