ناسا قصد دارد تمامی داده های دریافتی از جیمز وب را به صورت عمومی منتشر کند

ناسا اعلام کرد در آینده تمامی داده های ارسالی جیمز وب را به صورت عمومی برای دانشمندان و افراد عادی منتشر خواهد کرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود ارسال داده های مهم و شگفت انگیز توسط جیمز وب، در حال حاضر محققان و عموم مردم تنها می‌توانند بخشی از این […]

ناسا اعلام کرد در آینده تمامی داده های ارسالی جیمز وب را به صورت عمومی برای دانشمندان و افراد عادی منتشر خواهد کرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجود ارسال داده های مهم و شگفت انگیز توسط جیمز وب، در حال حاضر محققان و عموم مردم تنها می‌توانند بخشی از این داده ها را در اختیار داشته باشند. به همین دلیل در جمع آوری و مشاهده این داده ها برای ایجاد فرصت مطالعاتی رقابت ایجاد شده است.

افرادی که بتوانند به این داده ها دسترسی داشته باشند به مدت یک سال فرصت دارند تا پیش از انتشار این داده ها را تجزیه و تحلیل کنند. به همین دلیل ناسا قصد دارد این سیاست گذاری را تغییر داده و داده های جدید را با روشی دیگر در اختیار جهانیان قرار دهد. البته دانشمندان در این مورد نظر متفاوتی دارند.

این تغییر سیاست در اثر دستورالعملی است که از سوی دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید ایجاد شده است. طبق این دستورالعمل کلیه تحقیقاتی که با بودجه فدرال جمع آوری شده است باید بطور رایگان در اختیار عموم قرار بگیرد.

به همین دلیل ناسا قصد دارد کلیه داده ها را به زودی به صورت عمومی منتشر کند. از طرفی از دانشمندان نیز در مورد نحوه به اشتراک گذاری این داده ها نظر خواهی شده است. طبق اعلام مجله ساینس در حال حاضر تنها یک چهارم از داده های تلسکوپ جیمز وب در سال اول سریعاً منتشر شدند و ۷۵ درصد از آن امکان دسترسی ندارند. در صورت در دسترس قرار گیری فوری این داده ها می تواند به محققانی که منابع لازم برای درخواست فرصت رصدی ندارند کمک کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال