رئیس ناسا: چین پیشرفت خود را دزدی کرده است

با توجه به پیشرفت هایی که اخیراً چین در زمینه برنامه های فضایی و توسعه موشک ها داشته است رئیس آژانس فضایی ایالات متحده این کشور را به دزدی در این پیشرفت ها متهم کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیل نلسون، رئیس ناسا به تازگی در یک جلسه خصوصی در […]

با توجه به پیشرفت هایی که اخیراً چین در زمینه برنامه های فضایی و توسعه موشک ها داشته است رئیس آژانس فضایی ایالات متحده این کشور را به دزدی در این پیشرفت ها متهم کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بیل نلسون، رئیس ناسا به تازگی در یک جلسه خصوصی در مورد پیشرفت های چشمگیر اخیر کشور چین و رقابت آن در زمینه سرمایه گذاری های فضایی با ایالات متحده مدعی شد چین در دزدی پیشرفت کرده است. به نظر می رسد منظور وی از مطرح کردن این جمله عبارت” اگر نمی توانید کسی را شکست دهید بازی را بدزدید” است.

وی پیش از این نیز گفته بود چین در دزدی بسیار ماهر بوده و ما باید امنیت سایبری را در کشور خود افزایش دهیم. نلسون مدعی است به جای تلاش ناسا برای نوآوری های بیشتر باید اقدامات امنیت سایبری بالاتری در بخش خصوصی ایجاد شود.

پیش از این نیز یکی نمایندگان مجلس از نیلسون در مورد ایمن کردن تحقیق و توسعه آمریکا پرسیده بود. زیرا بین طراحی موشک ها و فضاپیماهای چین و ایالات متحده شباهت های وحشتناکی دیده می شود. از همان زمان بود که نلسون به دلیل شباهت های بین فناوری موشکی چین و ایالات متحده آنها را به سرقت از آمریکا متهم کرد. به گفته نلسون این دو کشور هم اکنون در یک مسابقه فضایی بسیار داغ قرار دارند که پیش از این بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

نیلسون از آغاز ماموریت آرتمیس ناسا در ماه اوت در سال جاری خبر داد. در حالی که ناسا پیش از این از عدم تکمیل تمرین لباس خیس صحبت کرده بود و گفته بود تا زمانی که این تمرین انجام نشود تاریخ پرتاب رسمی نیز مشخص نخواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال