ناسا بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری برای بازگرداندن ایستگاه فضایی دریافت می کند

برنامه ناسا برای بازگرداندن ایستگاه فضایی بین المللی به زمین استفاده از یک یدک کش است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد بدون نیاز به فضاپیمای باری روسیه ایستگاه فضایی بین المللی را از مدار خارج کند. همچنین این آژانس فضایی قصد دارد فضاپیمایی را توسعه دهد که ایستگاه فضایی […]

برنامه ناسا برای بازگرداندن ایستگاه فضایی بین المللی به زمین استفاده از یک یدک کش است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد بدون نیاز به فضاپیمای باری روسیه ایستگاه فضایی بین المللی را از مدار خارج کند. همچنین این آژانس فضایی قصد دارد فضاپیمایی را توسعه دهد که ایستگاه فضایی را به سمت یک تخریب کنترل شده هدایت کند.

ناسا برای این کار یک بودجه ۲۷.۲ میلیارد دلاری دریافت کرده است. از این بودجه قرار است مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار برای توسعه یدک کش مورد استفاده قرار بگیرد. وظیفه این یدک کش حمل ایمن ایستگاه فضایی تا سال ۲۰۳۰ و ورود آن به جو بر فراز اقیانوس خواهد بود. در حال حاضر تنها طرح موجود برای پایین کشیدن ایستگاه فضایی بر استفاده از فضاپیمای باری روسیه متکی است.

کتی لودرز، رییس بخش پروازهای سرنشین دار ناسا در این مورد می گوید: در حال حاضر به فکر توسعه قابلیت جدید برای بازگشت ایمن این ایستگاه هستیم. مخصوصا اکنون که ماژول های جدیدی نیز در حال اضافه شدن به این ایستگاه هستند.

به گفته لودرز بهره گیری از این قابلیت برای ایالات متحده و شرکای آنها در ایستگاه فضایی بین المللی بسیار مهم است. همچنین داشتن یک فضاپیمای خروج از مدار برای این کشور از محورهای کلیدی محسوب شده و یک استراتژی در خروج ایستگاه از مدار است.

احتمالا لودرز به نقص فنی فضاپیما ی سایوز و نشت مایع خنک کننده اشاره دارد. در هر دو حادثه روسیه آن را ناشی از عوامل خارجی دانسته و برخورد ریز شهاب سنگ را علت این اتفاق دانسته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال