ناسا پدیده ای شبیه یک مار خزنده روی خورشید ثبت کرد

آژانس فضایی اروپا تصویری از یک رشته آتشین شبیه مار روی خورشید ثبت کرده است که توسط مدارگرد خورشیدی ثبت شد. پیش از این نیز ناسا تصویری از خورشید را به نمایش گذاشته بود که به شکل لبخند ثبت شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رشته آتشین مار مانند در اثر یک […]

آژانس فضایی اروپا تصویری از یک رشته آتشین شبیه مار روی خورشید ثبت کرده است که توسط مدارگرد خورشیدی ثبت شد. پیش از این نیز ناسا تصویری از خورشید را به نمایش گذاشته بود که به شکل لبخند ثبت شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رشته آتشین مار مانند در اثر یک لکه خورشیدی ایجاد شده است. این رشته در منطقه ای از سطح خورشید که خنک تر است دیده شده و احتمالا میدان مغناطیسی ستاره در آن پیچ خورده است. آژانس فضایی اروپا به عنوان پشتیبان این مدارگرد اعلام کرد: این رشته آتشین که تصاویر آن توسط تصویرگر فرابنفش امتزیم ثبت شد با سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ثانیه روی سطح خورشید می چرخد.

این لغزش همراه با خروج جرم از تاج خورشید یا همان پلاسمای داغ از جو خورشید همراه بود. به همین دلیل دانشمندان این پدیده را با یکدیگر مرتبط می دانند.

این آژانس در بیانیه خود اعلام کرد: زمانی حرکت این مار جذاب میشود که حرکت آن از یک منطقه فعال خورشیدی شروع میشود که طی آن فوران به همراه دارد و سپس میلیاردها تن پلاسما نیز در فضا آزاد می‌شود.

دمای بسیار بالای خورشید باعث میشود تا تمامی مواد روی آن به حالت فوق گرم از ماده یعنی پلاسما باشد. این مار نیز به دلیل وجود انفعالات پلاسمایی و در اثر میدان مغناطیسی نامرئی خورشید ایجاد شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال