ناسا تصاویر نزدیک‌تری را از قلب سیاره پلوتو منتشر کرده است

تصاویری ارسالی از کاوشگر New Horizons از سیار پلوتو، تا کنون اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار دانشمندان ناسا قرار داده و حالا که محققان با کوه‌ها و مناطق یخی این سیاره آشنا شده‌اند، وقت آن رسیده که نگاهی هم به قلب این سیاره داشته باشیم. ما در مورد منطقه‌ی Tombaugh Regio که شکلی همانند یک […]

تصاویری ارسالی از کاوشگر New Horizons از سیار پلوتو، تا کنون اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار دانشمندان ناسا قرار داده و حالا که محققان با کوه‌ها و مناطق یخی این سیاره آشنا شده‌اند، وقت آن رسیده که نگاهی هم به قلب این سیاره داشته باشیم.

ما در مورد منطقه‌ی Tombaugh Regio که شکلی همانند یک قلب دارد صحبت می‌کنیم، منقطه‌ای که از روی تصاویری ارسالی قبلی کاملا مشخص بود اما اطلاعاتی در مورد جزئیات آن وجود نداشت. طی پروازی که این کاوشگر در ماه ژولای بر روی سیاره کوتوله پلوتو داشته است، تصاویری بسیار با کیفیت و دقیق از این منطقه قلب‌شکل توسط تلسکوپ قدرتمند LORRI با زوم 9500 مایل، ثبت و برای ناسا ارسال شده است که می‌تواند اطلاعات زیادی را از این بخش از پلوتو، در اختیار دانشمندان قرار دهد.

همانطور که در تصاویر ارسالی دیده می‌شود، سطح این بخش از سیاره پلوتو، پر از چاله می‌باشد که دانشمندان ناسا دلیل آن را شکستن متعدد یخ‌ها و تبخیر آنها اعلام کرده‌اند. هر چند، تصور می‌شود شکل شکستن یخ‌ها و به وجود آمدن چاله‌ها از الگویی خاص پیروی می‌کند و همین موضوع نیز سبب شده تا دانشمندان به دنبال پیدا کردن گذشته‌ی این سیاره از روی همین چاله‌ها باشند. گذشته‌ی سیاره پلوتو واقعا مرموز است و اینکه هنوز مشخص نیست تبادل گاز نیتروژن به چه دلیلی بین سطح این سیاره و اتمسفر آن، انجام گرفته است.

به هر صورت، به وجود آمدن این شکل قلب در منقطه Tombaugh Regio نمی‌تواند بی‌دلیل باشد و احتمالا اطلاعاتی که از تصاویر ارسالی به دست دانشمندان ناسا می‌رسد، می‌تواند پاسخی برای این موضوع پیدا نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال