درخواست ناسا برای دریافت ایده سکونت در شب های تاریک و طولانی ماه

ناسا اعلام کرده است سکونت دائم در کره ماه و همچنین عدم حضور نور خورشید در شب های تاریک و طولانی نیازمند یک ایده برای تامین نیروی ماموریت ها و تجهیزات خواهد بود. بدین منظور ناسا به کسانی که بتوانند ایده برای حل تأمین انرژی ماموریتهای ماه بدهند ۵ میلیون دلار جایزه پرداخت خواهد کرد. […]

ناسا اعلام کرده است سکونت دائم در کره ماه و همچنین عدم حضور نور خورشید در شب های تاریک و طولانی نیازمند یک ایده برای تامین نیروی ماموریت ها و تجهیزات خواهد بود. بدین منظور ناسا به کسانی که بتوانند ایده برای حل تأمین انرژی ماموریتهای ماه بدهند ۵ میلیون دلار جایزه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، برای سکونت دائم در کره ماه نیازمندی‌هایی برای جایگزینی انرژی خورشید خواهد بود. زیرا شب ها در ماه بسیار طولانی بوده و گاهی ممکن است دو هفته طول بکشد.

چالش ایده ناسا به نام Watts on the Moon به منظور راه حل تامین انرژی ماموریت‌های ماه راه اندازی شده است. کلیه کسانی که بتوانند راه حل مناسبی در این چالش پیشنهاد بدهند می توانند ۵ میلیون دلار جایزه بگیرند. همچنین برندگان می‌توانند سریعا جایزه خود را دریافت کرده و منتظر تاییدیه ناسا و فناوری ارسال شده نباشند. ‌

در این چالش سه مرحله در نظر گرفته شده است. کلیه داوطلبان می بایست با کمک سه فعالیت این مأموریت را ممکن کنند. در این مرحله برای هر فعالیت ۳ برنده انتخاب خواهد شد و هرکدام ۱۰۰ هزار دلار برنده می‌شود. همچنین چهار برگزیده بعدی نیز ۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد. در مرحله دوم برگزیدگان می‌بایست نمونه‌های اولیه فناوری های خود را بسازند. بدین طریق جوایزی به ارزش چهار و نیم میلیون دلار دریافت میکنند.

کسانی که به مرحله سوم راه یابند می توانند با ناسا همکاری کرده تا با کمک یکدیگر بتوانند یک نمونه عملیاتی در ماه بسازند. شرکت کنندگان به صورت شخص در این چالش باید شهروند ایالات متحده باشند، اما شرکت ها و سازمان ها از اقصی نقاط جهان می توانند در این چالش شرکت کنند. با وجود اینکه ممکن است این چالش در نهایت به یک فناوری ختم نشود، اما ناسا اعلام کرده انگیزه دارد تا گزینه ها را از دیگر ایده ها انتخاب و بررسی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال