آزمایش مریخ نورد ناسا در بیابان‌های خشک

محققان ناسا آخرین آزمایشات مریخ نورد استقامت را در زمین های خشک شبیه خاک مریخ انجام دادند. این آزمایشات برای بررسی عملکرد این مریخ نورد در شرایط سخت انجام گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از New Atlas، مریخ نورد ناسا با نام استقامت (Perseverance) آخرین روزهای آزمایشی خود را سپری […]

محققان ناسا آخرین آزمایشات مریخ نورد استقامت را در زمین های خشک شبیه خاک مریخ انجام دادند. این آزمایشات برای بررسی عملکرد این مریخ نورد در شرایط سخت انجام گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از New Atlas، مریخ نورد ناسا با نام استقامت (Perseverance) آخرین روزهای آزمایشی خود را سپری می کند. استفاده از این مریخ نورد در زمین های سخت شبیه به خاک مریخ آزمایش داده های برگشتی از این مریخ نورد از مریخ بوده است. بونی تیس، اخترشناس ارشد دانشگاه نیو ساوث ولز(UNSW) می گوید: مریخ نورد استقامت در تاریخ 18 فوریه (30 بهمن) در مریخ خواهد بود و اولین اکتشافات خود را پس از ماموریت وایکینگ سال 1970 انجام خواهد داد.

کشف نشانه های زیستی در ریخ برای اولین بار و توسط استقامت انجام خواهد شد. ماموریت های پیش از این تنها برای کشف شواهدی از وجود حیات در زمان حال یا گذشته در مریخ بوده است. کشف نشانه های زیستی در این سیاره مانند کشف مواد آلی خواهد بود که توسط ریزاندامگان (میکروارگانیسم ها) تولید می شوند. تیس می گوید: داده های جمع آوری شده توسط این مریخ نورد باید قابل اطمینان باشد. زیرا این مریخ ورد به ابزارهای مجهز است که قادر است مواد سطح سیاره سرخ را بررسی و به دنبال نشانه هایی از وجود حیات در این سیاره باشد. به همین دلیل آزمایش آن در زمین در مورد توانایی هایش می تواند کمک کند تا نتایج گمراه کننده ماموریت وایکینگ دوباره تکرار نشود.

برای آزمایش استقامت نمونه هایی از خاک جنوب استرالیا را که منظقه ای خشک و شبیه به خاک مریخ است جمع آوری شده است. در این بررسی با کمک دستگاه پرتونگاری و طیف سنجی اطلاعاتی مانند اینکه نمونه ها در کجا تخریب شدند و یا اینکه از کجا جمع آوری شدند بدست آمد. همچنین مشخص شد که این سنگ ها در طول عمرشان تا چه اندازه داغ شده اند. زیرا داغ شدن باعث از بین رفتن ترکیبات آلی می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال