دانشمند ناسا می گوید اطلاعات بیشتری از جیمز وب طی روزهای آینده منتشر می‌شود

با توجه به آغاز شدن فعالیت علمی جیمز وب و انتشار نخستین عکس های مربوط به این تلسکوپ فضایی اکنون دانشمندان ناسا اعلام کردند به زودی اطلاعات بیشتری از این تلسکوپ منتشر خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیکول کولون اخترفیزیکدان ناسا در توضیح عکس های منتشر شده در مورد تلسکوپ […]

با توجه به آغاز شدن فعالیت علمی جیمز وب و انتشار نخستین عکس های مربوط به این تلسکوپ فضایی اکنون دانشمندان ناسا اعلام کردند به زودی اطلاعات بیشتری از این تلسکوپ منتشر خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیکول کولون اخترفیزیکدان ناسا در توضیح عکس های منتشر شده در مورد تلسکوپ جیمز وب در تاریخ ۱۲ ژوئیه گفته است آنها فقط تکه هایی از داده های جیمز وب بود که در اختیار ما قرار داشت. اکنون نیز داده های بیشتری از این تلسکوپ به زودی منتشر خواهد شد. کلاوس پونتوپیدان، دانشمند ارشد پروژه جیمز وب نیز در موسسه علمی تلسکوپ فضایی از انتشار اطلاعات بیشتر از این تلسکوپ طی یکی دو روز آینده خبر داده است. به گفته وی اولین سال مشاهدات علمی این تلسکوپ آغاز شده و اکنون داده‌های سال اول برای بررسی دانشمندان در اختیار قرار دارد.

 سرعت جمع آوری داده در این تلسکوپ بسیار بالاتر از هابل است. این تلسکوپ برای ثبت اولین تصویر خود از خوشه کیهانی SMACS0723 تنها به ۱۲.۵ ساعت زمان نیاز داشت. در حالیکه ثبت یک تصویر از همان منطقه برای هابل به ۱۰ شبانه روز نورگیری نیاز بود. بنابراین سرعت انتشار داده های بعدی جیمز وب به همین نسبت بیشتر است. به ویژه که طبق گفته دانشمندان ناسا جمع آوری داده های علمی در این رصدخانه از قبل آغاز شده بود.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال