دانشمندان ناسا احتمال می دهند یک غول یخی در منظومه شمسی پنهان شده است.

دانشمندان ناسا احتمال می دهند یک غول یخی در منظومه شمسی پنهان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران ناسا در بررسی های اخیر خود اعلام کردند به احتمال ۷ درصد یک سیاره غول پیکر یخی در منظومه شمسی قرار دارد. اگر چه این احتمال بسیار کم است اما مقدار آن […]

دانشمندان ناسا احتمال می دهند یک غول یخی در منظومه شمسی پنهان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران ناسا در بررسی های اخیر خود اعلام کردند به احتمال ۷ درصد یک سیاره غول پیکر یخی در منظومه شمسی قرار دارد. اگر چه این احتمال بسیار کم است اما مقدار آن صفر نیست.

طبق اعلام دانشمندان احتمالا این سیاره غول پیکر در دور دست اورت قرار دارد. این منطقه یخی از قطعات به و دنباله دارها انباشته شده و فاصله آن تا خورشید به میلیاردها تا تریلیون کیلومتر می رسد.

ابر اورت که نام خود را از یک اخترشناس هلندی به نام یان اورت گرفته است، محل قرارگیری تعداد زیادی دنباله دار است. فاصله ابر اورت از ۱۰۰ تا یک صد هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و می توان گفت آن سوی ابر اورت فاصله میان خورشید و ستاره های نزدیک تر محسوب میشود. به گفته دانشمندان این منطقه شامل ده تریلیون جرم فضایی است. همچنین ابر اورت به دو منطقه تقسیم میشود یکی ابر اورت درونی به شکل دیسک و دیگری ابر اورت بیرونی به شکل کره.

محققان با توجه به داده های مربوط به تحقیق پرسیوال لاوال، معتقد به وجود یک سیاره عظیم دیگر به نام سیاره ایکس هستند که مکان آن دورتر از قرارگیری سیاره نپتون است. در مطالعه جدید نیز دانشمندان با شبیه سازی پویایی آسمان منظومه شمسی احتمال می دهند یک غول یخی دورتر از مکان پیشبینی شده لاول وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال