ناسا فضانورد زن به نیمه پنهان ماه ارسال می کند

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ یک فضانورد زن به همراه یک فضانورد مرد به نیمه پنهان ماه ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی آمریکا قصد دارد در یک ماموریت جدید محموله های تحقیقاتی را تا سال ۲۰۲۴ به بخش پنهان یا تاریک ماه ارسال کند. ناسا پیش از […]

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ یک فضانورد زن به همراه یک فضانورد مرد به نیمه پنهان ماه ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی آمریکا قصد دارد در یک ماموریت جدید محموله های تحقیقاتی را تا سال ۲۰۲۴ به بخش پنهان یا تاریک ماه ارسال کند.

ناسا پیش از این یک کاوشگری به نام چانگ ای ۴ را در سال ۲۰۱۹ و با هدف بررسی نیمه تاریک ماه به این منطقه ارسال کرده بود تا پیش از ارسال فضانوردان به این منطقه اطلاعاتی را در مورد این بخش پنهان ماه جمع‌آوری کند. قرار است محموله های ارسالی به مطالعه اشکال مارپیچی سطح ماه، فعالیت های لرزه ای و قسمت های درون دهانه شرودینگر را مطالعه کند. تاکنون هیچ فضانوردی به نیمه پنهان ماه پا نگذاشته و تنها چین حدود دو سال پیش یک فضاپیما به منطقه ارسال کرده بود.

در صورت موفقیت این ماموریت، آژانس فضایی آمریکا اولین فضانورد خود را به این نیمه تاریک ارسال خواهد کرد. هنوز زمان دقیق ارسال محموله ها به ماه مشخص نشده است. محموله‌های ارسالی به همراه یک سطح نورد و کاوشگر ورتکس خواهد بود که طی برنامه ریزی های انجام شده در منطقه Reiner Gamma یعنی همان اشکال مارپیچ ماه فرود می آید.

هنوز دانشمندان دلیل تشکیل این اشکال مارپیچی روی سطح ماه را نمی‌دانند و آن را به میدان های مغناطیسی روی سطح آن مربوط می دانند. قرار است ماه نورد ورتکس با استفاده از مغناطیس سنج میدان مغناطیسی ماه را اندازه گیری کند. در محموله های بعدی نیز قرار است دهانه شرودینگر 318 کیلومتر قطر دارد مورد بررسی قرار گیرد.

در یکی دیگر از ماموریت های ناسا لرزه‌نگار فارساید به همراه دو لرزه سنج به این دهانه ارسال می شود. تا داده هایی را در مورد برخورد شهاب سنگ های کوچک به این منطقه و همچنین فعالیت های تکنوتیکی ماه جمع آوری کند. ابزار دیگر ناسا به نام LITMS نیز با هدف بررسی جریان دما و رسانایی الکتریکی دهانه شرودینگر ارسال می شود. نیمه پنهان ماه همان قسمت از ماه محسوب می‌شود که به سمت زمین نبوده اما به همان اندازه نیمه دیگر نورانی است. بخش پنهان برای اولین بار توسط فضاپیمای لونا ۳ شوروی در سال ۱۹۵۹ رصد شده بود. همچنین فضانوردان آپولو ۸ در سال ۱۹۶۸ اولین فضانوردانی بودند که توانستند این نیمه را مشاهده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال