ناسا آلودگی های کربنی زمین را شبیه سازی کرد

ناسا با کمک استودیوی تصویرسازی خود آلودگی های کربنی زمین را به انیمیشن و تصویر تبدیل کرده و آن را منتشر کرده است. این تصاویر نشان می دهد در صورتی که آلودگی های کربنی قابل مشاهده باشند زمین به چه صورتی دیده میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این تصاویر که […]

ناسا با کمک استودیوی تصویرسازی خود آلودگی های کربنی زمین را به انیمیشن و تصویر تبدیل کرده و آن را منتشر کرده است. این تصاویر نشان می دهد در صورتی که آلودگی های کربنی قابل مشاهده باشند زمین به چه صورتی دیده میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در این تصاویر که در ابتدا شباهت زیادی به نور شفق های قطبی دارد در واقع آلودگی های کربنی را نشان می دهد. این همان آلودگی هایی است که بشر در طول سال وارد زمین می کند. این تصاویر با استفاده از داده های مربوط به توزیع آلودگی های دی اکسیدکربن در سال ۲۰۲۱ و با کمک مهندسان ناسا ساخته شده است. در این ویدیو نحوه ایجاد این آلودگی ها از ابتدا تا انتهای سال ۲۰۲۱ قابل مشاهده است.

طبق این تصاویر رنگ نارنجی نشان دهنده سوخت های کربنی، قرمز سوزاندن زیست توده و رنگ سبز نشان دهنده دی اکسید کربن مربوط به اکوسیستم زمین و رنگ آبی میز آلودگی های اقیانوسی را نشان می دهد.

در این تصویر که بسیار تکان دهنده است رنگ نارنجی مربوط به سوزاندن سوخت های فسیلی است که نیم کره شمالی را پوشانده است.

قسمت های سبز رنگ نیز نشان دهنده تلاش زمین برای جذب این آلودگی ها است. در حال حاضر اکثر مردم به دلیل اینکه نمی توانند این آلودگی ها را به چشم ببینند نسبت به آن ناآگاه هستند. این تصویرسازی کمک می کند تا با حجم زیاد این الودگی ها بهتر آشنا شوند.

به گفته دانشمندان سطح آلودگی های زمین به مرحله بحرانی رسیده و اکنون زمان آن است که در رفتارهای خود تغییرات جدی ایجاد کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال