آزمایش های سامانه پرتاب فضایی ناسا با موفقیت به پایان رسید

ناسا اعلام کرد آزمایش های مربوط به سامانه پرتاب فضایی SLS اکنون به پایان رسیده است. اکنون این آژانس فضایی قدم دیگری را برای پرتاب آرتمیس یک به ماه برداشته است. قرار است طی این ماموریت پس از سالها دوباره انسان به ماه سفر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقامات ناسا […]

ناسا اعلام کرد آزمایش های مربوط به سامانه پرتاب فضایی SLS اکنون به پایان رسیده است. اکنون این آژانس فضایی قدم دیگری را برای پرتاب آرتمیس یک به ماه برداشته است. قرار است طی این ماموریت پس از سالها دوباره انسان به ماه سفر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مقامات ناسا اعلام کردند اکنون با پایان یافتن آزمایش های مربوط به سامانه پرتاب فضایی آرتمیس این ماموریت می تواند تا پایان ماه آینده انجام شود. در حال حاضر راکت ۹۸ متری این سامانه با کپسول فضایی اوریون به مرکز فضایی کندی منتقل شده است تا زمان رسیدن موعد پرتاب آماده شود.

 از این به بعد ناسا بین ۶ الی ۸ هفته زمان دارد تا آماده سازی های نهایی را نیز به پایان برساند. احتمالا ۱۴ روز دیگر این راکت میتواند روی سکوی پرتاب قرار بگیرد و در این مدت مجدداً آماده سازی راکت برای بلند شدن از روی زمین نیز انجام می شود. به گفته ناسا تمرین لباس خیس یا همان آزمایش مخازن سوخت راکت نیز به اتمام رسیده است. این در حالی است که پیش از این آزمایش موردنظر به علت نشر هیدروژن متوقف شده بود. هنوز ناسا زمان دقیق پرتاب را اعلام نکرده است اما تام وایت میر از بخش معاونت توسعه سامانه های کاوشی زمان انتهای آگوست را برای پرتاپ خوب می داند. به گفته وی تمرین لباس خیس از مهمترین آزمایش ها بوده است که باعث افزایش اعتماد به نفس افراد گروه شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال