ناسا برنامه خود برای بازگرداندن نمونه های مریخی را به نمایش گذاشت

مریخ نورد استقامت ناسا که اکنون در مریخ حضور دارد، علاوه بر جستجوی حیات در این سیاره، نمونه های بسیاری نیز از سطح آن جمع آوری کرده است که می تواند به دانشمندان در کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ این سیاره کمک کند. این آژانس فضایی اکنون ویدئویی را منتشر کرده است که در […]

مریخ نورد استقامت ناسا که اکنون در مریخ حضور دارد، علاوه بر جستجوی حیات در این سیاره، نمونه های بسیاری نیز از سطح آن جمع آوری کرده است که می تواند به دانشمندان در کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ این سیاره کمک کند. این آژانس فضایی اکنون ویدئویی را منتشر کرده است که در آن نحوه بازگرداندن این نمونه ها نشان داده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا برای این کار به فضاپیمایی که پیش از این در مورد آن صحبت کرده بود، استفاده خواهد کرد. این فضاپیما باید پس از رسیدن به مریخ روی سطح آن برای ملاقات با استقامت حرکت کند‌. بدین ترتیب فرایند بازگشت نمونه های مریخی آغاز خواهد شد.

با بررسی این نمونه ها می توان به اطلاعاتی در زمینه ایجاد اکسیژن در این سیاره و یا رشد غذا در آن دست پیدا کرد. با توجه به اینکه ناسا قصد دارد یک ماموریت سرنشین دار به مریخ انجام دهد، اطلاعات بدست آمده از نمونه های مریخی می تواند در این زمینه کمک کند.

مراحل بازگشت نمونه ها از مریخ در مرحله طراحی قرار دارد و ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا طی همکاری با یکدیگر لوازمات مورد نیاز را تهیه می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال