ناسا از سنجاب های قطبی برای الهام از خواب زمستانی استفاده می کند

ناسا قصد دارد فضانوردان را حین ماموریت های فضایی به خواب زمستانی فرو ببرد. این آژانس برای بدین منظور از سنجاب های قطبی که عمیق ترین خواب زمستانی را دارند الهام میگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران طی مطالعه ای قصد دارند خوای زمستانی سنجاب های قطبی را مورد بررسی قرار […]

ناسا قصد دارد فضانوردان را حین ماموریت های فضایی به خواب زمستانی فرو ببرد. این آژانس برای بدین منظور از سنجاب های قطبی که عمیق ترین خواب زمستانی را دارند الهام میگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران طی مطالعه ای قصد دارند خوای زمستانی سنجاب های قطبی را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند از مزایای آن برای فضانوردان در ماموریت های طولانی فضایی استفاده کنند. خواب زمستانی با خواب معمولی متفاوت است. در خواب زمستانی برعکس خواب معمولی فعالیت مغز به شدت کند میشود.

سنجاب قطبی در بین دیگر حیوانات طولانی ترین خواب زمستانی را دارد. این حیوان می تواند تا ۸ ماه بخوابد. در این وضعیت دمای بدن آن تنها سه درجه سانتیگراد است و هر یک دقیقه یک بار قلب او می زند. در زمان رسیدن فصل بهار نیز بدون مشکلی در مغز یا اختلال عضلانی مجددا دمای بدن خود را به حالت معمول می رساند و زندگی عادی را از سر می‌گیرد. اما در افرادی که به کمای پزشکی طولانی مدت رفته اند وضعیت متفاوت است. آنها از طیف وسیعی از عوارض جانبی رنج می برند.

در ایده جدید ناسا به جای حبس شدن در کپسول کوچک و مصرف غذا و آب و هوا و دور شدن از شرایط ریزگرانش، می توان این فضانوردان را در حالت خواب زمستانی قرار داد. این وضعیت حتی می تواند برای بیماران با وضعیت تهدید کننده زندگی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال