ناسا در جستجوی جهانی دیگر از آهنگ زمین استفاده می کند

ناسا تصور می‌کند استفاده از هم‌نوایی درختان به عنوان آهنگ زمین می تواند در یافتن جهانی دیگر موثر باشد. آنها از درختان آواز خوان به شیوه ای جالب بدین منظور استفاده خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ناسا پروژه جدیدی با ترکیب هنر و علم آغاز کردند که درخت زندگی […]

ناسا تصور می‌کند استفاده از هم‌نوایی درختان به عنوان آهنگ زمین می تواند در یافتن جهانی دیگر موثر باشد. آنها از درختان آواز خوان به شیوه ای جالب بدین منظور استفاده خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ناسا پروژه جدیدی با ترکیب هنر و علم آغاز کردند که درخت زندگی نام دارد. در این پروژه از طریق درختان آواز خوان می توان زمین و فضا را به هم متصل کرد. به طوری که همنوایی امواج رادیویی از سمت یک فضاپیما در مداری نزدیک زمین برای درختانی که شبیه سیستم آنتن زنده هستند ارسال میشود.

 در واقع این پروژه پیش‌درآمدی از یک پروژه بزرگتر برای طراحی فضاپیمای بالقوه برای رسیدن به سیاره پروکسیما بی است. این سیاره فراخورشیدی در فاصله ۴.۲ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد. این سیاره فراخورشیدی نیز از این جهت اهمیت دارد که در آن دمایی نزدیک به دمای زمین وجود دارد و به همین دلیل امکان وجود آب مایع روی سطح آن نیز خواهد بود. به همین جهت ممکن است میزبان حیات باشد.

اما با کمک فناوری های فعلی امکان رسیدن به این سیاره وجود ندارد و اگر امکان پذیر باشد حدود ۶۳۰۰ سال طول خواهد کشید. دانشمندان ناسا نیز با توجه به این موضوع به دنبال جابجایی مرزهای طول عمر تکنولوژی هستند. در این ایده می توان درختان را به گیرنده های دیجیتالی مجهز کرد و سپس با کمک یک نرم افزار سفارشی داده ها را تبدیل به فرکانس های صوتی کرده و به فضاپیمای حاضر در مدار زمین ارسال کنند. همچنین فضاپیما نیز اطلاعات مربوط به قابلیت عملیاتی را نیز منتشر کند.

جولیا کریستنسن مدیر این پروژه می‌گوید: با تغییر نور، آب و دما در درخت، آهنگ، حجم صدا و درصد کلی آن نیز تغییر خواهد کرد. از طرفی با تغییرات عمده جهانی در آب و هوا در سیاره شاهد تغییرات درختان نیز خواهیم بود. انتخاب درخت برای این پروژه نیز به دلیل ادامه حیات آن طی چندین دهه است که قادر خواهد بود زندگی روی زمین را به صورت فراگیر تر بیان کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال