ناسا از ماهواره‌های خود برای نظارت روی آمازون استفاده می‌کند

رئیس ناسا اعلام کرد ماهواره‌های جدید این سازمان می‌تواند با نظارت کامل بر جنگل‌های آمازون اتفاقات روی داده روی این جنگل را درک کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره های ناسا به زودی در جهت مهار جنگل زدایی در آمازون به کار گرفته خواهند شد. این آژانس فضایی از فناوری ماهواره […]

رئیس ناسا اعلام کرد ماهواره‌های جدید این سازمان می‌تواند با نظارت کامل بر جنگل‌های آمازون اتفاقات روی داده روی این جنگل را درک کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره های ناسا به زودی در جهت مهار جنگل زدایی در آمازون به کار گرفته خواهند شد.

این آژانس فضایی از فناوری ماهواره ای خود برای جلوگیری از تخریب آمازون و نظارت روی جنگل های بارانی برزیل استفاده می کند. نلسون مدیر ناسا در سفر به برزیل و در زمان بازدید موسسه ملی تحقیقات فضایی در این کشور این موضوع را بیان کرد. وی در نشست خبری اعلام کرد به زودی ماهواره جدیدی به نام نیسار مراحل توسعه خود را پشت سر گذاشته و پس از آن امکان نظارت لحظه ای آمازون و آنچه که در زیر پوشش این جنگل می گذرد را ثبت خواهد کرد.

طبق گزارش های منتشر شده سیستم این ماهواره می تواند زیر پوشش درختان را مشاهده کرده و می تواند سوزاندن زیر درختان و در نهایت از بین بردن آنها را نظارت خواهد کرد. به گفته ناسا این ماهواره بخشی از پروژه نجات آمازون است و قرار است داده های آن به دانشمندان و محققان در منطقه آمازون ارسال شود. به گفته نلسون ماهواره های آینده ناسا با توانایی فوق العاده خود می توانند آنچه که در این جنگل های بارانی رخ می دهند را درک کرده و با مشکلات پیرامون آن مبارزه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال