ناسا به دنبال ایده‌هایی برای زنده‌ماندن در مریخ است

تعداد علاقه‎مندان به علم هوا و فضا کم نیست، شاید شما هم جزو همین افراد باشید و بارها در ذهن خود ایده‎هایی را مرور کرده‎اید که می‎توانند انقلابی در امر سفر به فضا ایجاد کنند، ولی راهی برای رساندن آن به ناسا نداشته‎اید. خوب باید بگوییم، این سازمان فضایی ایالات‎متحده طرحی به اسم NASA iTech […]

تعداد علاقه‎مندان به علم هوا و فضا کم نیست، شاید شما هم جزو همین افراد باشید و بارها در ذهن خود ایده‎هایی را مرور کرده‎اید که می‎توانند انقلابی در امر سفر به فضا ایجاد کنند، ولی راهی برای رساندن آن به ناسا نداشته‎اید. خوب باید بگوییم، این سازمان فضایی ایالات‎متحده طرحی به اسم NASA iTech را راه‎اندازی کرده است که طی آن از عموم مردم، حوزه‎های دولتی، آکادمی‎ها و صنعت هوا و فضا می‎خواهد که ایده‎های خود را در رابطه با چیزهایی که می‎توانند آینده‎ی سفر به فضا را شکل دهند و به ماموریت‎های بالقوه به مریخ کمک کنند، به اطلاع این سازمان برسانند. به خصوص، ناسا پروپوزال‎های 5 صفحه‎ای به شکل مقالات سفید (white paper ) در رابطه با فناوری‎هایی در حفاظت از تابش اشعه‎ها، سیستم‎های پشتیبانی از حیات، سلامت فضانورد، نیروی دافعه در فضا و ابزار ارزیابی با دقت بالای گاز‎های گلخانه‎ای می‎خواهد.

بدون شک ناسا تیم تحقیقاتی خود را در رابطه با این فناوری جدید دارد ولی هم‎چنین امیدوار است که بتواند ابتکارات و ایده‎های نوآورانه‎ای از منابع غیر قراردادی به دست آورد تا ایده‎های متفاوت و جدیدی به آن‎ها نشان دهند. متاسفانه، مدت زمان لازم برای ثبت مقالات بسیار کوتاه است چون طرح NASA iTech تنها از الان تا 27 مهرماه مقالات سفید را می‎پذیرد. در طول چند ماه آینده 10 مقاله‎ای که به مرحله‎ی نهایی راه پیدا کرده‎اند انتخاب می‎شوند تا در دفتر مرکزی ناسا در دسامبر ارائه شوند و در اختیار سه مقاله‎ی برتر منابع، ابزار و نیروی انسانی لازم برای توسعه‎ی طرح‎ها داده می‎شود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال