ناسا تا پایان ۲۰۲۳ با فضاپیمای استارشیپ روی ماه فرود می آید

بیل نلسون رئیس ناسا اعلام کرد ناسا قصد دارد تا پایان دهه ۲۰۳۰ با کمک فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس به مریخ برود. در اواخر ۲۰۲۴ نیز فضانوردان این آژانس فضایی روی ماه فرود خواهند آمد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس ناسا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان ماموریت آرتمیس یک برنامه‌ریزی […]

بیل نلسون رئیس ناسا اعلام کرد ناسا قصد دارد تا پایان دهه ۲۰۳۰ با کمک فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس به مریخ برود. در اواخر ۲۰۲۴ نیز فضانوردان این آژانس فضایی روی ماه فرود خواهند آمد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس ناسا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان ماموریت آرتمیس یک برنامه‌ریزی های فضایی برای آینده را توضیح داد. نلسون اعلام کرد استار شیپ قرار است فضانوردان ناسا را به ماه ببرد. وی می گوید: ناسا قصد دارد تا اواخر ۲۰۲۳ یک فرود بی سرنشین روی ماه داشته باشد. سپس در اواخر ۲۰۲۴ نیز یک فرود با سرنشین انجام دهد. از طرفی به دلیل قرارگیری در یک سیستم کاملاً جدید ممکن است لغزش به وجود بیاید. اما با توجه به سیستم های قبلی امیدوار هستیم با موفقیت عمل کنند.

رئیس ناسا در مورد مأموریت به مریخ اعلام کرد برای نخستین بار زمان ماموریت مریخ حوالی سال ۲۰۲۳ اعلام شد. ولی زمان بندی آن مربوط به گذشته است و حالا ناسا هدف‌گذاری واقع گرایانه تری برای انتهای دهه ۲۰۳۰ در نظر گرفته است.

نلسون ادامه داد تمامی زمانبندی ها به موفقیت در فناوری های جدید بستگی دارد. همچنین بودجه ناسا باید برای توسعه سیستم های پیشران حرارتی هسته ای کافی باشد و یا بودجه بیشتری از سمت کنگره دریافت کنند. هم اکنون این سازمان خود را برای سفر به مریخ در انتهای دهه ۲۰ ۳۰ آماده می کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال