ناسا در ماه سپتامبر اولین نمونه سیارکی را دریافت می کند

اولین ماموریت بازگشت نمونه سیارکی ناسا در سپتامبر پایان می یابد. در این این ماموریت فضاپیمای ٱسیریس رکس که در اکتبر سال ۲۰۲۰ از صخره فضایی بنو نمونه برداری کرده بود اکنون پس از گذشت ۷ سال از پرتاب به زمین برگردانده میشود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همچنان که این فضاپیما […]

اولین ماموریت بازگشت نمونه سیارکی ناسا در سپتامبر پایان می یابد. در این این ماموریت فضاپیمای ٱسیریس رکس که در اکتبر سال ۲۰۲۰ از صخره فضایی بنو نمونه برداری کرده بود اکنون پس از گذشت ۷ سال از پرتاب به زمین برگردانده میشود. 

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همچنان که این فضاپیما در راه بازگشت به زمین قرار دارد تیم های مختلف برای دریافت این نمونه ها در صحرای یوتا خود را آماده می کنند. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، کپسول حاوی نمونه از فضاپیما جدا شده و وارد جو خواهد شد. ناسا این کپسول را با قابلیت مقاومت در برابر فشار و گرما ساخته بود. احتمالا این کپسول در ساعت ۱۰ و ۵۴ دقیقه صبح با یک فرود نرم به سطح زمین برسد.

در حال حاضر تیم ناسا در حال تمرین برای دریافت این نمونه ها هستند. همچنین تلاش خواهد شد تا نمونه های دریافتی مربوط به سیارک بنو به میکروب های زمینی آلوده نشود.

دانشمندان به نمونه های مربوط به سیارک هایی مانند بنو علاقمند هستند. زیرا می توانند سرنخ هایی مانند چگونگی تشکیل سیارک ها و شواهد مولکولی از پیش سازهای حیات با خود داشته باشند. نمونه جمع آوری شده از فضا بدون آلودگی به میکروب های زمینی است و در آن ذراتی وجود دارد که از شهاب سنگ های رسیده به زمین کوچکتر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال