ناسا به زودی مریخ نشین اینسایت را خاموش می کند

ناسا قصد دارد به دلیل محدودیت عملکرد اینسایت در تابستان امسال آن را برای همیشه خاموش کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صفحه های خورشیدی اینسایت به دلیل نشستن گرد و خاک عملکرد محدودی دارند و نمیتوانند انرژی کافی تولید کنند. به همین دلیل ناسا قصد دارد در تابستان امسال به طور […]

ناسا قصد دارد به دلیل محدودیت عملکرد اینسایت در تابستان امسال آن را برای همیشه خاموش کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صفحه های خورشیدی اینسایت به دلیل نشستن گرد و خاک عملکرد محدودی دارند و نمیتوانند انرژی کافی تولید کنند. به همین دلیل ناسا قصد دارد در تابستان امسال به طور دائم اینسایت را از رده خارج کند.

از مهمترین کشف ای سایت در چهارم مهر امسال شناسایی قدرتمندترین لرزش با بزرگی ۵ ریشتر در سیاره مریخ بوده است. دو هفته پس از این کشف دانشمندان مسئول اینسایت اعلام کردند گرد و خاک نشسته روی صفحه های خورشیدی این سطح نشین از زمان ورود به سیاره تاکنون باعث کاهش قدرت آنها شده و احتمالاً ماموریت مریخ نشین را به اتمام خواهد رساند.

اینسایت توانست بیشتر از عمر فعالیت برنامه ریزی شده خود فعالیت کند. به طوری که تمامی اهداف مریخ نورد به استثنای فرو بردن یک کاوشگر حرارتی درون زمین مریخ با موفقیت انجام گرفته است. اگرچه طوفان های مریخی می توانند گرد و خاک را روی صفحه های خورشیدی اضافه کنند اما باد هایی نیز همراه با آنها خواهند بود که باعث جارو کردن گردوخاک می شوند. به گفته ویلیامز زمین شناس دانشگاه فلوریدا اتفاقی که برای آپورچونیتی و اسپریت افتاد، اما اینسایت در این مورد چندان خوش شانس نبود و نتوانست از این موقعیت استفاده کند. موقعیت این سایت به گونه‌ای است که نمی‌تواند از این گردبادها و بادهای شدید برای پاک کردن صفحات خود استفاده کند و تنها خاک روی صفحات آن انباشه خواهد شد. به گفته دانشمندان اکنون تنها ۵ درصد احتمال دارد تا در اثر یک طوفان باد این صفحات از خاک پاک شوند و این مریخ نشین بتواند جان تازه ای بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال