ناسا به زودی سپر حرارتی خود را در نزدیکی مدار زمین آزمایش می کند

ناسا قصد دارد یک سپر حرارتی بادی غول پیکر را در نزدیکی مدار زمین آزمایش کند. این سپر حرارتی قرار است در ماموریت های ماه، مریخ و زهره مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد با کمک یک ایروشل ماموریتی تخیلی را به واقعیت تبدیل کند. در […]

ناسا قصد دارد یک سپر حرارتی بادی غول پیکر را در نزدیکی مدار زمین آزمایش کند. این سپر حرارتی قرار است در ماموریت های ماه، مریخ و زهره مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد با کمک یک ایروشل ماموریتی تخیلی را به واقعیت تبدیل کند. در این ماموریت که Loftid نام دارد قرار است یک بادبان بادی بزرگ برای استقرار محموله ها در سفرهای فضایی مورد استفاده قرار بگیرد. ایروشل به پوسته سفت و محکم محافظ حرارتی گفته میشود که می تواند از فضاپیماها در برابر حرارت، گرما و زباله های فضایی محافظت کند‌.

همچنین این سپر حرارتی می تواند گرمای مربوط به فشردگی هوا در هنگام ورود به اتمسفر را جذب کند. در پشت ایروشل یک پوسته پشتی هم قرار دارد که در آن محموله تحویلی به همراه برخی تجهیزات مانند چتر نحات، تجهیزات نظارتی و موتورهای موشک قرار دارد. این فناوری باعث کاهش سرعت فضاپیما در هنگام ورود به جو یک سیاره میشود. همچنین باید انرژی جنبشی مربوط به سرعت بالا را منتقل کند. البته بخشی از این انرژی توسط سپر حرارتی دریافت میشود. در زمان فرود نیز سپر حرارتی جدا خواهد شد و از چتر نجات نیز کمک گرفته می‌شود.

ماموریت اینده ناسا که مربوط به سپر حرارتی بزرگ است قراربود ماه گذشته انجام شود. اما بنا به دلائلی تاریخ آن تغییر کرد. به گفته ناسا این آزمایش اوائل ماه بعد انجام میگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال