ناسا برای بازگرداندن نمونه های مریخی میلیاردها دلار هزینه خواهد کرد

طبق اعلام ناسا هزینه پروژه بازگرداندن نمونه های مریخی میلیاردها دلار هزینه دارد. رییس برنامه های علمی ناسا که پیش از کناره گیری از این پست روی این پروژه کار میکرد پیش از این در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده بود. در آن زمان هزینه این پروژه ۴.۴ میلیارد دلار محاسبه شده بود. اما […]

طبق اعلام ناسا هزینه پروژه بازگرداندن نمونه های مریخی میلیاردها دلار هزینه دارد. رییس برنامه های علمی ناسا که پیش از کناره گیری از این پست روی این پروژه کار میکرد پیش از این در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده بود. در آن زمان هزینه این پروژه ۴.۴ میلیارد دلار محاسبه شده بود. اما بررسی های اخیر نشان می دهد این رقم بالاتر از رقم محاسبه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، منابع خبری می گویند ریچارد کوک مدیر این برنامه و جف گراملینگ رییس این بخش طی ملاقات با مدیران ارشد ناسا در مورد هزینه ها و میزان افزایش آنها اطلاع رسانی کرده اند. به گفته آنان اکنون هزینه بازگرداندن این نمونه ها دو برابر شده و به رقم هنگفت ۸ تا ۹ میلیارد دلار رسیده است. حتی این رقم شامل هزینه های مربوط به پرتاب، ماموریت پنج ساله و اداره عملیات و همچنین ساخت مرکز جدید برای آزمایش نیز نبوده است. احتمالا با در نظر گرفتن همه موارد این رقم به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

ناسا قرار است این ماموریت را با آژانس فضایی اروپا انجام دهد و برای این مسئله توافق های اولیه نیز انجام شده است. در این ماموریت یک فرودگر نمونه بردار تا سال ۲۰۲۸ ساخته شده و به مریخ ارسال میشود. همچنین از راکت Mars Ascent Vehicle ساخت شرکت لاکهید مارتین برای پرتاب نمونه خارج از جو نیز استفاده خواهد شد.

با رسیدن این راکت قرارگیری در مدار مدارگرد دیگری نمونه های رهاشده را دریافت خواهد کرد. این مدار گرد توسط آژانس فضایی اروپا ساخته میشود. این فضاپیما نیز نمونه ها را به یک فضاپیمای دیگر خواهد داد تا در نهایت به زمین و به دست دانشمندان برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال