هواپیمای تمام الکتریکی ناسا یک ماه دیگر پرواز آزمایشی خود را آغاز می‌کند

تنها یک ماه تا اولین پرواز آزمایشی هواپیمای تمام الکتریکی ناسا باقی مانده است. این هواپیما می‌تواند در آینده صنعت هوانوردی را سبز تر و بی صدا تر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین پرواز آزمایشی هواپیمای برقی ناسا با استفاده از باتری های لیتیوم یونی حدود یک ماه آینده انجام […]

تنها یک ماه تا اولین پرواز آزمایشی هواپیمای تمام الکتریکی ناسا باقی مانده است. این هواپیما می‌تواند در آینده صنعت هوانوردی را سبز تر و بی صدا تر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین پرواز آزمایشی هواپیمای برقی ناسا با استفاده از باتری های لیتیوم یونی حدود یک ماه آینده انجام میشود. این هواپیما مربوط به پروژه ایکس پلین ناسا است که از سال ۲۰۱۶ و با هدف ساخت هواپیما های سازگار با محیط زیست آغاز شده بود. صنعت هوانوردی حدود ۲ درصد از انتشار دی اکسید کربن جهان را بر عهده دارد. از طرفی با توجه به وجود سرب در بنزین هواپیماها عامل اصلی آلودگی سربی در محیط زیست نیز محسوب می شوند. ناسا اولین پرواز آزمایشی هواپیمای X-57 را برای ماه ژوییه اعلام کرده است.

ناسا با کمک هواپیمای X-57 قصد دارد چندین فناوری پیشرفته را مورد آزمایش قرار دهد. البته این فناوری ها در ارتباط با پروازی آرام تر و کارآمدتر توسعه یافته اند. هواپیمای اصلی این پروژه یک هواپیمای دو موتوره ایتالیایی به نام Tecnam P2006 بوده است که در در آن تغییراتی ایجاد شد. از تغییرات این هواپیما می توان به اضافه شدن موتور های دوقلوی چهار سیلندر و همچنین دو موتور الکتریکی ۶۰ کیلو واتی اشاره کرد. علاوه بر آن ۱۲ پروانه کوچک تر با موتور الکتریکی با قطر نیم متر نیز در لبه‌های جلوی بالها نصب شد. وظیفه تغذیه موتورها در این هواپیما توسط دو باتری لیتیوم یونی ۱۸۱ کیلوگرمی و در مجموع ۲۳ کیلو وات ساعت نیرو انجام می گیرد. در صورت موفقیت هواپیمای جدید ناسا در آینده راه توسعه هواپیمای الکترونیکی با ۴۰ درصد کارآمدی بیشتر هموار خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال