ماموریت جاه طلبانه ناسا برای نابودی سیارک بنو

طبق اعلام دانشمندان سیارک بنو که به اندازه ساختمان امپابر است می تواند تهدیدی برای زمین محسوب شود. از این رو ناسا تصمیم دارد تا طی یک ماموریت جاه طلبانه این سیارک را نابود کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام اخترشناسان که مدت ها روی این سیارک نظارت داشته اند، […]

طبق اعلام دانشمندان سیارک بنو که به اندازه ساختمان امپابر است می تواند تهدیدی برای زمین محسوب شود. از این رو ناسا تصمیم دارد تا طی یک ماموریت جاه طلبانه این سیارک را نابود کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام اخترشناسان که مدت ها روی این سیارک نظارت داشته اند، امکان دارد سیارک بنو در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۱۸۲ به زمین برخورد کند. در صورت این برخورد دهانه ای با عرض ۱۰ کیلومتر ایجاد شده و امواج ویرانگر نیز تا شعاع ۱۰۰۰ کیلومتر بوجود می آید.

ناسا فضاپیمای اوسیریس رکس را حدود ۷ سال پیش با هدف بررسی این سیارک به فضا ارسال کرد. این فضاپیما ضمن نمونه برداری از این سیارک ، رفتار و تهدید احتمالی آن را بررسی کرده است. حالا در انتهای ماموریت این فضاپیما، قرار است نمونه های جمع آوری شده درون یک کپسول در تاریخ ۲۴ سپتامبر وارد اتمسفر زمین شود. محل فرود این کپسول نیز پایگاه تمرینی وزارت دفاع آمریکا است.

به گفته ناسا هدف اصلی از این مطالعه و نابودی سیارک بنو حفاظت از زمین است. همچنین یک فرصت علمی جدید نیز به دانشمندان داده خواهد شد. همچنین مواد جمع آوری شده از این سیارک می‌تواند در مورد شکل‌گیری منظومه شمسی رازهایی را برملا کند. همچنین با بررسی و ارزیابی این نمونه ها ممکن است بتوان اطلاعاتی در زمینه منشا حیات روی زمین نیز به دست آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال