لپتاپ شیمیایی ناسا به یافتن حیات در سیارات دیگر کمک خواهد کرد

بسیاری از کاوشگرانی که برای سیارات مختلف ساخته می‌شود، ابتدا با هدف پیدا کردن حیات، تولید شده‌اند. اما واقعا این کاوشگران و دستگاه‌ها قادر نخواهند بود حیات را در سیاره‌های مختلف پیدا کنند و شاید تنها بتوانند نشانه‌هایی کوچک را در اختیار دانشمندان قرار دهند. حالا ناسا سعی کرده است این موضوع را به کمک […]

بسیاری از کاوشگرانی که برای سیارات مختلف ساخته می‌شود، ابتدا با هدف پیدا کردن حیات، تولید شده‌اند. اما واقعا این کاوشگران و دستگاه‌ها قادر نخواهند بود حیات را در سیاره‌های مختلف پیدا کنند و شاید تنها بتوانند نشانه‌هایی کوچک را در اختیار دانشمندان قرار دهند. حالا ناسا سعی کرده است این موضوع را به کمک تولید و توسعه نوعی لپتاپ شیمیایی جدید حل کند؛ اما واقعا آنها تا چه اندازه موفق بوده‌اند؟

دستگاه جدیدی که مایکروسافت به کمک لپتاپ تولید کرده، این امکان را فراهم می‌آورد تا دانشمندان بتوانند در صورت وجود، شواهدی از آمینواسید و اسیدهای چرب (که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماده‌های حیات هستند) پیدا نمایند. این دستگاه که به کمک باتری کار می‌کند، برای پیدا کردن مواد مختلف، به نمونه‌های مایع نیاز دارد که دانشمندان ناسا برای رفع کردن این مشکل، از سیستمی مشابه با دستگاه‌های قهوه‌ساز استفاده کرده‌اند.

البته هنوز این دستگاه و لپتاپ آن در مرحله‌ی آزمایش بوده و احتمالا زودتر از سال 2021 و ارسال کاوشگر Martian، نمی‌توانیم شاهد به کارگیری آن باشیم. شاید با خود بگویید که لپتاپ شیمیایی مایکروسافت در سیاره خودمان هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این مورد باید بگوییم که حق با شماست و از این لپتاپ می‌توان در توسعه بسیاری از موارد در سیاره زمین اشاره کرد و احتمالا ناسا نیز این لپتاپ شیمیایی را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال