نگرانی ناسا از پرتاب های استارشیپ و تاخیر بازگشت انسان به ماه

با توجه به اینکه تکمیل نسخه استارشیپ ماه نشین به مراحل پیچیده ای نیاز دارد ممکن است ماموریت آرتمیس ۳ با تاخیر مواجه شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در مورد عدم اماده سازی مدل ماه نشین فضاپیمای استارشیپ اظهار نگرانی کرده است. زیرا ممکن است این وسیله برای ماموریت آرتمیس […]

با توجه به اینکه تکمیل نسخه استارشیپ ماه نشین به مراحل پیچیده ای نیاز دارد ممکن است ماموریت آرتمیس ۳ با تاخیر مواجه شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در مورد عدم اماده سازی مدل ماه نشین فضاپیمای استارشیپ اظهار نگرانی کرده است. زیرا ممکن است این وسیله برای ماموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ آماده نشود. جیم فری، معاون بخش سامانه های اکتشافی ناسا در نشستی با مهندسان آکادمی ملی هوا فضا اعلام کرد احتمال دار ماموریت آرتمیس ۳ که همان فرود دوباره انسان روی ماه محسوب میشود به تاخیر بیفتند.

به گفته وی نگرانی ناسا نسبت به تعداد پرتاب های اسپیس ایکس برای این ماموریت است. زیرا در هر ماموریت علاوه بر پرتاب خود ماه نشین، به پرتاب چندین استارشیپ سوخت رسان نیز برای تامین سوخت در مدار زمین نیاز است. همچنین این شرکت باید پیش از انجام این مأموریت یکبار ماه نشین مورد نظر را بدون سرنشین به ماه بفرستد. انتقال سوخت فوق سرد نیز باید در مدار زمین آزمایش شود.

طبق گفته های فری این ماموریت به پرتاب های زیادی نیاز دارد. به گفته وی اسپیس ایکس برای انجام این مأموریت تعداد زیادی پرتاب باید انجام دهد و این موضوع باعث نگرانی انجام ماموریت در سال ۲۰۲۵ خواهد شد. وی در مورد زمان انجام این مأموریت ابراز نگرانی کرده و گفت با توجه به مشکلات اسپیس ایکس این مورد نگران کننده به نظر می رسد.

استارشیپ پس از اولین پرتاب آزمایشی دچار مشکلاتی در سامانه پرتاب و سوپر هوی شده است. البته ناسا گروهی از مهندسین را برای تحقیق در مورد آخرین پرتاب استارشیپ کرده است. همچنین مقام های اداره هوانوردی فدرال نیز برای صدور مجوز پرتاب بعدی تلاش خواهند کرد.