ماموریت دارت ناسا سنگ هایی با قدرت بمب اتم ایجاد کرده است

دانشمندان می گویند سنگ های جدا شده طی ماموریت دارت ناسا و از قمر دیمورفوس به اندازه یک بمب اتم هیروشیما قدرت داشته و خطرناکند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند سنگ های قمر دیمورفوس اکنون همانند یک بمب اتمی مرگبار هستند. ناسا سال گذشته طی مأموریتی فضاپیمای […]

دانشمندان می گویند سنگ های جدا شده طی ماموریت دارت ناسا و از قمر دیمورفوس به اندازه یک بمب اتم هیروشیما قدرت داشته و خطرناکند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند سنگ های قمر دیمورفوس اکنون همانند یک بمب اتمی مرگبار هستند. ناسا سال گذشته طی مأموریتی فضاپیمای خود را به قمر دیمورفوس کوبید و طی آن ۳۷ سنگ از آن جدا شده و در فضا معلق شده اند. به گفته محققان این سنگ های شناسایی شده به اندازه بمب اتمی هیروشیما مرگبار بوده و خطرناکند.

ناسا طی مأموریت خود فضاپیمای دارت را به فضا ارسال کرد تا با برخورد به دیمورفوس آن را از مدار خارج کند. این ماموریت بخشی از ماموریت نجات زمین در صورت حرکت یک سیارک به سمت زمین و احتمال برخورد با آن انجام شد.

این گروه پژوهشی می گویند در صورتی که یکی از سنگ های جدا شده به زمین برخورد کند همانند بمب اتمی استفاده شده در جنگ جهانی دوم در هیروشیما قدرت داشته و سرعت کنونی آنها در فضا ۱۳ هزار مایل در ساعت است. با وجود اینکه مسیر حرکت هیچ کدام از آنها به سمت مدار زمین نیست اما نگرانی دانشمندان در مورد طوفان سنگی ناشی از انحراف سیارک است. زیرا ممکن است باعث ایجاد انحراف و حرکت سنگ ها به زمین و برخورد با همان سرعت در حال حرکت است.

دیوید چویت، ستاره شناس و سرپرست این پژوهش از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: سنگ های بزرگ دارای سرعت سیارک خود هستند و به همین دلیل می توانند آسیب های زیادی را ایجاد کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال