ماموریت دارت ناسا باعث رها شدن ۹۰۰ تن سنگ در فضا شد

ناسا ماموریت دارت را با هدف تغییر مسیر سیارک با موفقیت به پایان رساند. اما طبق گزارش های منتشر شده این ماموریت باعث رهاسازی بیش از ۹۰۰ تن سنگ در فضا شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت تغییر مسیر دوگانه سیارک ناسا باعث ایجاد ۹۰۰ هزار کیلوگرم سنگ در فضا شد. این […]

ناسا ماموریت دارت را با هدف تغییر مسیر سیارک با موفقیت به پایان رساند. اما طبق گزارش های منتشر شده این ماموریت باعث رهاسازی بیش از ۹۰۰ تن سنگ در فضا شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماموریت تغییر مسیر دوگانه سیارک ناسا باعث ایجاد ۹۰۰ هزار کیلوگرم سنگ در فضا شد. این سنگ ها اکنون بصورت یک دنباله نورانی در پشت سیارک دیمورفوس تا هزاران مایل ادامه دارند.

ناسا در ماموریت دارت ثابت کرد می توان مسیر سیارک را در صورتی که به سمت زمین حرکت می کند، تغییر داد. در این ماموریت از یک فضاپیمای بزرگ استفاده شد تا در مسیر جرم نزدیک به زمین قرار بگیرد.

بررسی داده‌های این ماموریت نشان میدهد اندازه حرکت ایجاد شده در این برخورد با سیارک ۳.۶ برابر بیشتر از زمانی است که سیارک به فضاپیما برخورد کرده باشد و این موضوع نشان دهنده اثر پرتاب روی حرکت سیارک است.

دیدیموس و دیمورفوس از نزدیک ترین اجسام نزدیک به زمین محسوب می شوند به همین دلیل به عنوان هدفی برای این مأموریت تبدیل شدند سیارک می تواند در اثر برخورد با زمین کل این سیاره را نابود کند در صورت برخورد سیارک بزرگتر به زمین سراسر جهان خطر آن را احساس خواهند کرد البته ناسا اعلام کرد این سیارک ها خطری برای زمین نداشته و تنها به دلیل امکان مشاهده با تلسکوپ از زمین انتخاب شدند. آژانس فضایی اروپا نیز قصد دارد طی سال های آینده کاوشگری را به دیدیموس و دیمورفوس ارسال کند تا آنها را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال