تلاش ناسا برای توسعه صنعت هواپیماهای برقی

آژانس فضایی آمریکا تلاش دارد تا در توسعه هواپیماهای برقی مشارکت داشته باشد. ناسا با هدف پروازهای هوایی برقی و سازگار با محیط زیست در حال همکاری با صنعت هواپیمایی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا علاوه بر ماموریت مریخی جدید خود سعی دارد تا همکاری های دیگری را با صنعت […]

آژانس فضایی آمریکا تلاش دارد تا در توسعه هواپیماهای برقی مشارکت داشته باشد. ناسا با هدف پروازهای هوایی برقی و سازگار با محیط زیست در حال همکاری با صنعت هواپیمایی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا علاوه بر ماموریت مریخی جدید خود سعی دارد تا همکاری های دیگری را با صنعت هواپیمایی، ابزارهای طراحی و یا هواپیماهای پیشران الکتریکی ایفا کند. از اهداف دیگر این آژانس فضایی توسعه پروازها با هواپیماهای ساب سونیک و همچنین سیستمهای الکتریکی است.

در واقع هدف ناسا استفاده از EAP در ناوگان جهانی هواپیمایی و همچنین استفاده از آن در هواپیماهای کوچک تجاری خواهد بود. طبق تحقیقات این آژانس فضایی در صورت استفاده از پیشرانه الکتریکی در هواپیماها علاوه بر کاهش مصرف انرژی، کربن دی اکسید کمتری نیز منتشر خواهد شد. در این صورت تغییرات آب و هوایی نیز با روند کمتری انجام خواهد گرفت.

 در حال حاضر انجام سفرهای هوایی که با محیط زیست سازگار باشد دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان این صنعت شده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ حمل و نقل هوایی باعث تولید ۹۱۵ میلیون تن CO2 شده بود. به همین دلیل شرکت بوئینگ اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ تمامی هواپیما های خود را با سوخت های گیاهی و یا ضایعات کشاورزی خواهد ساخت. علاوه بر آن آژانس ایمنی هواپیمایی در اروپا نیز قصد دارد پروازها را بر مبنای محیط زیست درجه بندی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال