توضیح ناسا در مورد نام گذاری زهره به عنوان دوقلوی زمین

شباهت بسیار زیاد بین زمین و زهره باعث شد تا آنها را دوقلوهای اهریمنی بنامند. بنظر می رسد دلیل اصلی این نامگذاری همین موضوع باشد. اکنون ناسا ویدیویی در این رابطه منتشر کرده است که در آن به این موضوع می پردازد. در این ویدیو گفته شده شباهت بسیار زیاد سیارات به نحوه شما گیری […]

شباهت بسیار زیاد بین زمین و زهره باعث شد تا آنها را دوقلوهای اهریمنی بنامند. بنظر می رسد دلیل اصلی این نامگذاری همین موضوع باشد. اکنون ناسا ویدیویی در این رابطه منتشر کرده است که در آن به این موضوع می پردازد. در این ویدیو گفته شده شباهت بسیار زیاد سیارات به نحوه شما گیری آنها برمیگردد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ابتدا دوقلو نامیدن دو سیاره کمی عجیب بنظر می رسد اما رابطه بین زمین و زهره به همین شکل است. دکتر لوری گلیزه، مدیر بخش علوم سیاره ای در آژانس فضایی آمریکا می گوید: برای دوقلو نامیدن این دو سیاره می توان به دلایل مختلفی استناد کرد اما همیشه زهره با سیاره ما تفاوت داشته است.

سیاره زهره به عنوان داغ ترین سیاره منظومه شمسی نام گذاری شده است. با وجود فاصله نزدیک عطارد به خورشید اما سیاره زهره داغ تر است. همچنین حرکت آن نسبت به زمین به سمت عقب است. بطوری که طلوع خورشید از غرب و غروب آن از شرق انجام میشود.

در اینجا سوالی که پیش می آید این است: چرا این دو سیاره که دوقلو هستند اینهمه با یکدیگر تفاوت دارند. هنوز جواب درستی به این سوال توسط دانشمندان داده نشده است. دکتر گریز می گوید برخی محققان معتقدند ایجاد برخی مشکلات در زهره باعث شد تا این سیاره تغییر شکل داده و به دوقلوی اهریمنی تبدیل شود. از طرفی وی معتقد است زمین نیز با اتفاق خوبی مواجه شده که آن را برای رشد حیات آماده کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال