اولین پرتاب فضایی تجاری ناسا از خاک استرالیا با موفقیت انجام شد

ناسا توانست موشکی را از استرالیا و در خارج از خاک ایالات متحده به فضا پرتاب کند. این اولین برنامه فضایی تجاری در خارج از خاک آمریکا و در تاریخ کشور استرالیا خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موشکی را از مرکز فضایی آرنهم استرالیا به فضا پرتاب کرد این […]

ناسا توانست موشکی را از استرالیا و در خارج از خاک ایالات متحده به فضا پرتاب کند. این اولین برنامه فضایی تجاری در خارج از خاک آمریکا و در تاریخ کشور استرالیا خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا موشکی را از مرکز فضایی آرنهم استرالیا به فضا پرتاب کرد این در حالی است که این پرواز به دلیل شرایط آب و هوایی بد و موج شدید باد چند بار به طور جزئی به تاخیر افتاده بود. این اولین ماموریت ناسا محسوب می‌شود که توانسته است پرتاب خود را در خارج از ایالاتمتحده تجربه کند. این موشک پژوهشی با طول ۱۳ متر حضور کوتاه مدتی را در فضا داشت و پس از ۱۵ دقیقه به زمین بازگشت است.

هدف از این ماموریت نیز تلاش محققان دانشگاه میشیگان برای بررسی نحوه تاثیر نور یک ستاره در سکونت پذیری یک سیاره بوده است. در این ماموریت راکت مورد نظر یک کالری سنج کوانتومی پرتو ایکس را با خود حمل کرد که با کمک آن بررسی اشعه های ایکس بین ستاره ای با دقت بالا انجام شود و بتوان داده هایی را در مورد ساختار و تکامل کیهان ارائه کرد. در این پرتاب حدود ۷۵ نفر از کارکنان ناسا نیز حضور داشتند.

 ناسا قصد دارد در ۱۳ و ۲۱ تیر نیز از این مرکز فضایی دو موشک دیگر به فضا پرتاب کند. هر کدام از آنها نیز با هدف اندازه گیری نور فرا بنفش و ساختار ستارگان پرتاب می شوند.کمپانی تجاری Equatorial Launch Australia’s (ELA) در استرالیا مرکز فضایی آرنهم را ایجاد کرده است. ناتاشا فایلز وزیر ارشد بخش شمالی استرالیا نیز پرتاب ناسا را برای جذب سرمایه گذاران فضایی جهانی به این قلمرو و ایجاد فرصت های شغلی جدید مهم قلمداد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال