طرح آینده ناسا برای از بین بردن ایستگاه فضایی بین المللی

بیش از چندین دهه است که از عمر ایستگاه فضایی بین المللی میگذرد. ایستگاه فضایی آزمایش های ارزشمندی را در فضا انجام داده است. احتمالاً در آینده ای نزدیک نیز به کار خود پایان خواهد داد و ناسا به دنبال روشی برای نابودی این ایستگاه خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

بیش از چندین دهه است که از عمر ایستگاه فضایی بین المللی میگذرد. ایستگاه فضایی آزمایش های ارزشمندی را در فضا انجام داده است. احتمالاً در آینده ای نزدیک نیز به کار خود پایان خواهد داد و ناسا به دنبال روشی برای نابودی این ایستگاه خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هنوز زمان پایان فعالیت ایستگاه بین المللی مشخص نیست. اما احتمالاً ناسا در چنین روزی به دنبال روشی برای نابودی آن خواهد بود. در سال  2019 ناسا برنامه را برای بازگشت ایستگاه فضایی به زمین تدارک دیده بود. در این طرح قرار بود دو فضا پیمای روسی ایستگاه بین المللی را که یک سازه ۴۵۰ تنی است به سمت جو زمین کشیده تا در آنجا بسوزد و به آهن مذاب تبدیل شود.

 از طرفی روسیه اعلام کرده در سال ۲۰۲۵ این ایستگاه را ترک خواهد کرد. با وجود موافقت ناسا برای قرار دادن این ایستگاه در جو زمین هنوز شرکای آن نسبت به اجرای این برنامه تعهدی از خود نشان ندادند.

لیا ششیر(Leah Cheshier) سخنگوی ناسا در مصاحبه‌ای به یونایتدپرس اینترنشنال گفته است: در حال حاضر ناسا تلاش دارد تا با همکاری شرکای بین المللی خود بازگشت ایستگاه فضایی به جو را مورد بررسی قرار دهد. اما هنوز تصمیم نهایی برای تعیین روش نابود کردن آن گرفته نشده است.

 ایستگاه فضایی ناسا طی چندین پرتاب توسط این شرکت و آژانس فضایی روسیه در سال ۱۹۹۸ به فضا ارسال شد و قرار بود حدود ۳۰ سال در آنجا برای آزمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب می‌توان عمر باقی مانده این ایستگاه فضایی را تا ۷ سال دیگر در نظر گرفت.

طبق بررسی های انجام شده در جلسه هیئت ایمنی برای بازگرداندن این ایستگاه به جو زمین به ۹ تن سوخت نیاز خواهد بود. از طرفی ناسا احتمال می دهد پیش از موعد مقرر این ایستگاه از کنترل خارج شده و باعث حادثه ای فاجعه بار شود. به همین دلیل تصمیم گیری در مورد روش از بین بردن آن هنوز به بررسی های بیشتری نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال