تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان راه شیری، بیش از نیم میلیارد ستاره را نشان می‌دهد

دنیای کهکشان‌ها و نجوم واقعا زیباست و همه روزه تصاویر مختلفی از کهکشان‌های مختلفی منتشر می‌شود که علاوه بر توانایی بالای بشر و زیبای این تصاویر، قدرت خالق هستی را نیز به نمایش در می‌آورد. به تازگی دانشمندان ناسا به کمک تلسکوپ فضایی هابل، تصویری جدید از قلب کهکشان راه شیری (که سیاره زمین در […]

دنیای کهکشان‌ها و نجوم واقعا زیباست و همه روزه تصاویر مختلفی از کهکشان‌های مختلفی منتشر می‌شود که علاوه بر توانایی بالای بشر و زیبای این تصاویر، قدرت خالق هستی را نیز به نمایش در می‌آورد. به تازگی دانشمندان ناسا به کمک تلسکوپ فضایی هابل، تصویری جدید از قلب کهکشان راه شیری (که سیاره زمین در آن قرار دارد) را منتشر نموده‌اند که در آن شاهد وجود بیش از نیم میلیارد ستاره هستیم.

طبق گفته‌ی محققین ناسا، این ستاره‌ها فاصله‌ی بسیار زیادی با ما داشته و در متراکم‌ترین بخش از کهکشان راه شیری قرار دارد، جایی که شاید بتوانیم فاصله‌ی آن را با خود و همسایه ستاره‌ای آلفا قنطورس، با قرار دادن بیش از 1 میلیون خورشید پر کنیم.

تصویری که مشاهده می‌کنید نیز از دهانه‌ی ستاره‌هایی با 50 سال نوری و از به هم چسباندن 9 تصویر مختلف به یکدیگر تشکیل شده است. همچنین محققین در مورد فاصله‌ی مرکز کهکشان راه شیری، جایی که یک حفره‌ی بسیار بزرگ سیاه با نام Sagittarius A-star در آن قرار گرفته است، فاصله‌ی 27,000 سال نوری را تخمین می‌زنند.

“طوفان یخ” که در تصویر قرار گرفته از ستارگان مشاهده می‌کنید نیز در توده‌ای شناور از یخ قرار دارند و محققین تخمین می‌زنند که بیش از 10 میلیون ستاره در این بخش وجود داشته و البته بسیار سخت است که آنها بخواهند این تعداد از ستاره‌ها را در یک قاب جای دهند!

اما در مورد تلسکوپ فضایی هابل و توانایی‌های فوق‌العاده بالای آن باید اشاره داشته باشیم که دید مادون قرمر این تلسکپو به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند گرد و غبار موجود در کهکشان‌ها و فضاها را پشت سر گذاشته و از طریق نور مادون قرمز نیز رنگ‌های تصاویر مختلفی که ثبت می‌کند را به گونه‌ای تغییر دهد که چشم انسان قادر به مشاهده آن باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال