ثبت بزرگترین مریخ لرزه توسط سرنشین مریخی اینسایت ناسا

سطح نشین اینسایت ناسا که هم اکنون روی این سیاره سرخ قرار دارد توانست بزرگترین مریخ لرزه ها را در مقیاس ریشتر و مدت زمان ثبت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، داده های مربوط به فضاپیمای سطح نشین اینسایت در مریخ نشان می دهد لرزش سنج های جاگذاری شده در این فضا پیما […]

سطح نشین اینسایت ناسا که هم اکنون روی این سیاره سرخ قرار دارد توانست بزرگترین مریخ لرزه ها را در مقیاس ریشتر و مدت زمان ثبت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، داده های مربوط به فضاپیمای سطح نشین اینسایت در مریخ نشان می دهد لرزش سنج های جاگذاری شده در این فضا پیما توانسته قوی ترین نمونه از مریخ لرزه ها را ثبت کند. یکی از این زلزله ها حدود ۴.۲ ریشتر در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۲۱ اتفاق افتاد و دیگری ۴.۱ ریشتر و حدود ۲۴ روز پس از آن به وقوع پیوست. این دو مریخ لرزه نسبت به انواع قبلی خود پنج برابر قوی تر بودند.

بررسی این داده ها نشان می دهد مرحله وقوع این مریخ لرزه ها نیز در منطقه‌ای به نام منطقه سایه در آن طرف سیاره اتفاق افتاده است. برای اولین بار سطح نشین اینسایت توانست با موفقیت این مریخ لرزه ها را ثبت کند. به گفته تیم تحقیقاتی ثبت این دو مریخ لرزه یکی از رویدادهای برجسته لرزه ای در این سیاره محسوب می‌شود که بواسطه آن طیف وسیعی از فرکانس ها به وسیله انرژی آزاد شده است. نکته مهم دیگر در مورد مریخ لرزه ها زمان طولانی آن است به طوری که مریخ لرزه S1000a حدود ۹۴ دقیقه طول کشیده و رکورددار طولانی ترین لرزه ثبت شده تاکنون میباشد.

آنا هارلستون محقق حوزه لرزه شناسی در این مورد می گوید: این دو مریخ لرزه از لحاظ بزرگی و همچنین فاصله دور آنها تفاوت زیادی با نمونه های پیشین دارند. همچنین فرکانس و مدت زمان یکی از آنها با تمام رویدادهای لرزه ای مریخ متفاوت بوده است به طوری که می توان آن را یک استثنا در فهرست فعالیت‌های لرزه ای این سیاره به شمار آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال