سرمایه گذاری ۵۷ میلیون دلاری ناسا برای طراحی تجهیزات پایگاه ماه

ناسا قصد دارد خود را برای ساخت پایگاه در ماه آماده کند. بدین منظور قراردادی را با یک شرکت آمریکایی امضا کرده تا گام نخست ساخت این پایگاه برداشته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت پایگاه در ماه علاوه بر طراحی ویژه به ابزارهای خاصی نیز نیاز دارد. سازمان فضایی آمریکا […]

ناسا قصد دارد خود را برای ساخت پایگاه در ماه آماده کند. بدین منظور قراردادی را با یک شرکت آمریکایی امضا کرده تا گام نخست ساخت این پایگاه برداشته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت پایگاه در ماه علاوه بر طراحی ویژه به ابزارهای خاصی نیز نیاز دارد. سازمان فضایی آمریکا با هدف ساخت اولین پایگاه قمری قراردادی را با شرکت ICON به مبلغ ۵۷ میلیون دلار امضا کرده است. این شرکت با دریافت این مبلغ پروژه Olympus را اجرا می کند.

این شرکت باید در قبال پول دریافتی فناوری هایی را توسعه دهد که با کمک آن می توان با استفاده از خاک و مواد ماه یک پایگاه در ماه و مریخ ایجاد کرد.

جیسون بلرد، مدیرعامل شرکت ICON در این مورد می گوید: ما برای ایجاد یک پایگاه دائمی و امکان بازگشت دوباره به آنجا نیاز به سیستم های توانمند و انعطاف پذیر خواهیم داشت که بتوانند از منابع ماه یا مریخ برای ساخت و ساز استفاده کنند. خوشبختانه تحقیقات اخیر ما نشان می‌دهد که دستیابی به چنین فناوری هایی امکان پذیر است و قصد داریم این امکان را ایجاد کنیم.

شرکت ICON با هدف تولید زیرساخت‌های حیاتی در ماه و مریخ فناوری های خود را در سال ۲۰۲۰ در این پروژه ارائه کرد. اکنون نیز این شرکت نمونه‌ای از دستاوردهای خود را تولید کرده است که در واقع ی شبیه ساز چاپ سه بعدی محسوب می‌شود و می‌تواند روی سیاره سرخ سکونتگاه هایی را ایجاد کند. در حال حاضر این نمونه اولیه برای آموزش فضانوردان ناسا استفاده خواهد شد.

اکنون پول دریافتی از ناسا نیز بابت تحقیقات بیشتر در مورد عملکرد خاک ماه در شرایط گرانشی خاص مصرف میشود. در واقع ابتدا نمونه های شبیه سازی شده مورد استفاده قرار می گیرند و سپس از نمونه های واقعی خاک ماه مربوط به ماموریت آپولو استفاده خواهد شد.

علاوه بر آن قرار است نرم افزارها و سخت افزار های این شرکت نیز برای شبیه سازی گران شما در این ماموریت استفاده شود. به گفته بلرد، دستاورد نهایی این شرکت ایجاد یک پایگاه ساخته بشر روی یک سیاره دیگر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال