کاوشگر جوس اولین سلفی فضایی خود را ثبت کرد

کاوشگر جوس که برای نخستین بار به سمت خورشید سفر می‌کند اولین سلفی خود را با پس زمینه زمین ثبت کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر جوس اروپا در مسیر ماموریت خود به سمت سیاره مشتری قرار دارد. این کاوشگر یا ثبت چند سلفی با زمین از این باره خداحافظی کرده […]

کاوشگر جوس که برای نخستین بار به سمت خورشید سفر می‌کند اولین سلفی خود را با پس زمینه زمین ثبت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر جوس اروپا در مسیر ماموریت خود به سمت سیاره مشتری قرار دارد. این کاوشگر یا ثبت چند سلفی با زمین از این باره خداحافظی کرده و در مسیر مدار خورشید قرار گرفته است. کاوشگر قمرهای مشتری پس از خروج از پایگاه فضایی اروپا در مورد فرانسه اقدام به ثبت این سلفی کرده است. این کاوشگر روز جمعه ۱۴ آوریل پرتاب شد.

روی بدنه این کاوشگر دو دوربین برای نظارت بر استقرار سیستم های مختلف آن از جمله بال ها و آنتن های خورشیدی قرار گرفته است. سلفی های اولیه نیز توسط این دوربین ها به ثبت رسید.

در قسمت جلویی کاوشگر دوربین اپل قراردارد که می تواند روی ارایه های خورشیدی که بصورت مورب قرار دارد نظارت کند. همچنین آنتن های این فضاپیما پس از استقرار نیز در دید آن دوربین قرار دارد.

ماموریت اصلی این کاوشگر با نام Rime کاوش پوسته های یخی فنرهای مشتری به نام های اروپا، گانیمد و کالیستو است. داده های این ماموریت قرار است وجود اقیانوس های یخی زیر سطح این قمرهای بزرگ مشتری را اثبات کند. دانشمندان تلاش دارند تا ببیند این قمرها دارای محیط های میزبان حیات هستند یا خیر.

فضاپیمای جوس به یک دوربین علمی نیز مجهز است که از آن برای ثبت تصاویر از مشتری و قمرهای آن استفاده خواهد کرد. این کاوشگر پس از هشت سال در سال ۲۰۳۱ به سیاره مشتری خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال