بررسی ابرهای سیاره مشتری توسط ناسا

فضاپیمایی با نام جونو، از سوی ناسا در تاریخ 5 آگوست ۲۰۱۱ پرتاب شد تا تغییرات سیاره مشتری را زیر نظر بگیرد. این فضاپیما در آخرین دستورات خود وظیفه داشت تا از ابرهای تابشی منطقه نیمکره شمالی مشتری معروف به «جت N4» تصویربرداری کند. این فضاپیما از تاریخ ۴ ژوئیه 2016 وارد مدار مشتری شده […]

فضاپیمایی با نام جونو، از سوی ناسا در تاریخ 5 آگوست ۲۰۱۱ پرتاب شد تا تغییرات سیاره مشتری را زیر نظر بگیرد. این فضاپیما در آخرین دستورات خود وظیفه داشت تا از ابرهای تابشی منطقه نیمکره شمالی مشتری معروف به «جت N4» تصویربرداری کند. این فضاپیما از تاریخ ۴ ژوئیه 2016 وارد مدار مشتری شده است و از آن زمان زیر نظر آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا فعالیت می کند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، فضاپیمای روباتیک و بدون سرنشین جونو از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا جنوبی ایالات متحده پرتاب شده است. این فضاپیما ماه گذشته تصاویری از ابرهای مشتری ضبط کرد که توسط کارشناسان آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در دست بررسی است و به تازگی نیز مجددا این ابرها که غیرعادی نامیده شده اند، در دست بررسی هستند. این ابرها در ارتفاعات بالای شمال مشتری نقش می‌بندند که از گردبادهای آن شکل می‌گیرند.

هدف از پرتاب فضاپیمای جونو به مدار مشتری، جستجوی یک هسته سیاره‌ای جامد، نقشه برداری از میدان‌های مغناطیسی، اندازه گیری آب و آمونیاک و مشاهده شفق‌های کره زمین عنوان شده است. . جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال