تصویر اخیر ناسا یک سحابی رنگارنگ شبیه به یک هیولا است

تصویر اخیری که ناسا از یک سحابی رنگارنگ منتشر کرده بسیاری از کاربران این تصاویر را به یاد هیولاهای ژاپنی انداخته است. تصویر مورد نظر از تلسکوپ فضایی اسپیتزر است که در برخی نقاط آن لکه های روشن شبیه به چشم و دهان وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر منتشر […]

تصویر اخیری که ناسا از یک سحابی رنگارنگ منتشر کرده بسیاری از کاربران این تصاویر را به یاد هیولاهای ژاپنی انداخته است. تصویر مورد نظر از تلسکوپ فضایی اسپیتزر است که در برخی نقاط آن لکه های روشن شبیه به چشم و دهان وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر منتشر شده که شبیه به اژدها نامگذاری شده مربوط به یک سحابی خاص و رنگارنگ است که در نیمکره جنوبی آسمان مشاهده شده است. این ابر عظیم از غبار و گاز در فضای بین ستارگان قرار دارد و همانند مکانی برای پرورش ستاره های جدید محسوب می شود.

رابرت هرت اخترشناس موسسه ناسا از شباهت تصویر گرفته شده با یک گودزیلا می‌گوید: ما در حال تماشای این منطقه از آسمان و رصد کردن آن بودیم، اما تاکنون هیچ وقت با دقت به این منطقه نگاه نکردیم. مشاهده تصویر این بخش از آسمان باعث شد تا تصاویر روشن‌تر شبیه چشم و دهان باشد و من را به یاد هیولا بیاندازد.

ناسا در توضیح این عکس می گوید: نقاط روشن تر که به عنوان چشم و دهان این طرح در نظر گرفته می شود مربوط به ستارگانی است که ناشناخته بوده اما در کهکشان ما وجود دارند. منطقه مربوط به دست این هیولا نیز همان ناحیه w۳۳ است. رنگهای مختلف موجود در عکس یعنی آبی، فیروزه ای، سبز و قرمز نیز مربوط به طول موج هایی از نور مادون قرمز و ترکیب آن می باشد.

 طول موج های ساطع شده از ستاره ها معمولا به رنگ آبی فیروزه ای هستند و اگر در غبار مولکول های عالی یا همان هیدروکربن ها قرار بگیرند به رنگ سبز در می آیند. رنگ قرمز نیز مربوط به غبار گرمی است که معمولاً از ابرنواخترها و یا ستاره‌ها ساطع می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال