مریخ نورد ناسا تصویری از یک سنگ ارسال کرد که شبیه به کتاب است

مریخ نوردهای ناسا در حال بررسی روی سطح مریخ تصاویری را نیز از این سیاره سرخ ارسال می کنند. اخیرا مریخ نورد کنجکاوی تصبوی را ارسال کرده که در آن سنگی به شکل یک کتاب قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی متعلق به ناسا اکنون ۳۸۰۰ روز مریخی […]

مریخ نوردهای ناسا در حال بررسی روی سطح مریخ تصاویری را نیز از این سیاره سرخ ارسال می کنند. اخیرا مریخ نورد کنجکاوی تصبوی را ارسال کرده که در آن سنگی به شکل یک کتاب قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی متعلق به ناسا اکنون ۳۸۰۰ روز مریخی است که روی این سیاره سرخ قرار دارد. با این حال هر بار تصاویر ارسالی از سطح این سیاره باعث شگفتی میشود.

ناسا ایجاد این سنگ های عجیب را به دلیل جریان آب روی سطح این سیاره می داند. البته آب در مریخ میلیاردها سال پیش جریان داشته و باعث جابجایی سنگ ها روی سطح سیاره شده است. سنگها پس از جابجایی و قرارگیری در کنار هم شکل های عجیبی را ایجاد کرده اند.

سنگی که در این تصاویر قرار دارد شبیه یه یک کتاب باز است. اگر چه اندازه آن بسیار کوچک است و اندازه آن حدود ۲.۵ سانتی متر است. مریخ نورد کنجکاوی این تصویر را با کمک دوربین MAHLI ثبت کرده است. این دوربین روی بازوی رباتیک این مریخ نورد قرار دارد.

سال گذشته این مریخ نورد شواهدی مربوط به وجود عناصر کلیدی در مریخ کشف کرد. سپس دانشمندان وجود کربن آلی را در این سیاره تائید کردند. هر چند که نمونه های جمع آوری شده توسط مریخ نورد استقامت در سال های آینده به زمین منتقل میشوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال