کاوشگر New Horizons، تصاویر بیشتری از سیاره‌ی پلوتو را ارسال کرد

همانطور که اطلاع دارید، کاوشگر New Horizons ناسا، پس از اینکه در سال 2006 ناپدید گشت، حدود دو ماه پیش مجددا پیدا و کار دریافت اطلاعات آن به سرعت آغاز شد. وظیفه‌ی این کاوشگر، تصویربرداری از سیاره‌ی کوچک پلوتو می‌باشد و با این هدف نیز فرستاده شده است. پس از اینکه مجموعه‌ی دوم از تصاویر […]

همانطور که اطلاع دارید، کاوشگر New Horizons ناسا، پس از اینکه در سال 2006 ناپدید گشت، حدود دو ماه پیش مجددا پیدا و کار دریافت اطلاعات آن به سرعت آغاز شد. وظیفه‌ی این کاوشگر، تصویربرداری از سیاره‌ی کوچک پلوتو می‌باشد و با این هدف نیز فرستاده شده است.

پس از اینکه مجموعه‌ی دوم از تصاویر مربوط به این سیاره توسط ناسا منتشر شد، حالا تصاویری جدید از پلوتو توسط کاوشگر New Horizons ارسال شده که نمایی فوق‌العاده از این سیاره را به نمایش می‌کشد. در کنار این تصاویر، عکس‌هایی جدید از سیاره کوتوله‌ای که در نزدیکی پلوتو قرار دارد نیز منتشر شده که در سطح آن، شاهد صخره‌های بسیار، مناطق یخی و همچنین دره‌های زیادی هستیم.

اما از تصویری که از بالای خط استوای سیاره پلوتو گرفته شده، در قسمت شمال شرقی این تصویر منطقه‌ای سیاه رنگ دیده می‌شود که دانشمندان نام آن را Cthulhu Regio نهاده‌اند و این بخش، پر از صخره‌های کوچک بلند بوده و بالاتر از آن، منطقه Sputnik Planum نام دارد که مناطق یخی و کوه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

تمامی این تصاویر و اطلاعات، امروز توسط ناسا منتشر شده‌اند و به خوبی پیرترین و جوان‌ترین مناطق زمین‌شناسی سیاره پلوتو تحت بررسی قرار گرفته‌اند. اینطور که دانشمندان ناسا خبر داده‌اند، احتمال وجود تپه‌های شنی در سیاره پلوتو نیز وجود دارد که دراین صورت، می‌توان نتیجه گرفت که زمانی در این سیاره، باد وزیده و باعث خلق چنین آثاری شده است.

NASA’s New Horizons sends home new photos of Pluto 2

این تصاویر جدید نیز توسط دوربین LORRI که بر روی کاوشگر New Horizons تعبیه شده، ثبت شده‌اند و خوشبختانه تمامی آنها همچون گذشته کاملا واضح و با کیفیت هستند. با توجه به اینکه ارتباط این کاوشگر به مدت 9 سال با زمین قطع شده بود و ماه ژولای بود که ارتباط مهندسین مجددا با آن برقرار شد، روند دریافت تصاویر و ارسال آنها به زمین، فوق‌العاده کند می‌باشد چرا که ارسال این مجموعه‌ی تصاویر جدید که حالا شاهد مشاهده‌ی آنها هستیم، از پنجم سپتامبر یعنی شش روز پیش آغاز شده بود.

NASA’s New Horizons sends home new photos of Pluto 3

طبق برآوردهایی که ناسا داشته، تقریبا 95 درصد از تمامی اطلاعات مربوط به سیاره پلوتو همچنان در کاوشگر New Horizons قرار داشته و به خاطر فاصله‌ی زمانی بسیار زیاد، اطلاعات با سرعتی مابین 1 تا 4 کیلوبایت در ثانیه منتقل می‌شود. همچنین برای به دست آوردن تمامی اطلاعات این کاوشگر، ناسا تقریبا 1 سال دیگر زمان نیاز دارد تا بتواند به بقیه‌ی 95 درصد، دسترسی پیدا نماید.

دانشمندان ناسا امیدوارند بتوانند به صورت هفتگی و در روزهای جمعه، تصاویری جدید از این سیاره را به صورت عمومی منتشر کنند. در مورد کاوشگر New Horizons نیز دانشمندان تصمیم گرفته‌اند تا پس از تحقیق کامل بر روی سیاره‌ی پلوتو، آن را به سوی کمربند کوییپر فرستاده و تحقیقات جدید خود را در این بخش آغاز نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال