ابزار جدید ناسا برای بررسی اثر غبار در اتمسفر کره زمین به ایستگاه بین المللی ارسال شد

ایستگاه فضایی بین المللی اخیراً ابزار جدیدی را از سمت ناسا دریافت کرده است که طی آن می‌تواند غبار های موجود در اتمسفر زمین را بررسی کند. این مسئله می تواند یکی از رازهای مربوط به اقلیم زمین را که تاکنون توسط دانشمندان بسیاری بررسی شده حل کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

ایستگاه فضایی بین المللی اخیراً ابزار جدیدی را از سمت ناسا دریافت کرده است که طی آن می‌تواند غبار های موجود در اتمسفر زمین را بررسی کند. این مسئله می تواند یکی از رازهای مربوط به اقلیم زمین را که تاکنون توسط دانشمندان بسیاری بررسی شده حل کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید ناسا به نام EMIT که اخیراً به سمت ایستگاه فضایی توسط فضاپیمای دراگون اسپیس منتقل شده است، وظیفه بررسی منبع غبار معدنی سطح زمین را بر عهده خواهد داشت. رابرت گرین محقق ارشد EMIT و دانشمند آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در مورد این ابزار می گوید: EMIT می تواند با بررسی غبار معدنی تاثیر آن در گرمایش و سرمایش زمین را مشخص کند. در حال حاضر این ماده یک عنصر ناشناخته محسوب می شود و در صورت مساعد بودن اثر آن روی اتمسفر زمین باید میزان آن برآورد شود.

 تنوع رنگی ذرات این عنصر باعث شده است تا کنون این غبار به شکل یک راز باقی بماند. در برخی موارد این غبار به خاطر آهن رنگ قرمز تیره داشته است یا رنگ بسیار روشنی به خاطر وجود خاک رس پیدا کرده است. از طرفی این غبارها می توانند با بازتاب نور خورشید باعث سرمایش سیاره شوند. حتی غبارهای تیره تر با جذب نور افزایش گرمایش را به دنبال دارند.

 با توجه به نگرانی بسیاری از دانشمندان در مورد گرمایش زمین شناخت غبار اتمسفر می تواند به تثبیت دما در دنیا کمک کند. قرار است ابزار جدید ناسا با کمک طیف سنج تصویربرداری پیشرفته طی یک سال آینده طی یک میلیون اندازه‌گیری ترکیبات غبار را در نقاط مختلف زمین بررسی کند. در واقع این اندازه گیری با کمک طیف نور بازتاب یافته از سطح سیاره انجام میشود. دانشمندان در این بررسی میزان تولید غبار توسط مواد معدنی تیره و روشن را نیز مطالعه می کنند که در نهایت به تدوین مدل های اقلیمی بهتر منجر می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال