سیاست های جدید ناسا برای حفظ محیط ماه و مریخ از آلودگی انسانی

ناسا با بروز رسانی قوانین و سیاست‌های خود تلاش دارد تا محیط های جدید در حال کاوش مانند ماه و مریخ را از آلودگی های انسانی حفظ کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، سیاست‌های جدید ناسا در دو جهت حفظ محیط ماه و مریخ از آلودگی انسانی […]

ناسا با بروز رسانی قوانین و سیاست‌های خود تلاش دارد تا محیط های جدید در حال کاوش مانند ماه و مریخ را از آلودگی های انسانی حفظ کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، سیاست‌های جدید ناسا در دو جهت حفظ محیط ماه و مریخ از آلودگی انسانی و همچنین عدم حمل آلودگی‌های میکروبی توسط انسان به زمین انجام خواهد گرفت. ناسا تلاش دارد تا هیچ گونه آلودگی میکروبی توسط انسان در حال کاوش در فضا به زمین وارد نشود و بدین ترتیب از آلودگی دنیا های دیگر و همچنین حمل ریزاندامگان ناشناخته به زمین جلوگیری کند.

 رئیس ناسا در توییت اخیر خود اعلام کرده است که سیاست‌های این آژانس پیشتر برای ماموریت هایی نظیر آرتمیس به روز شده است. وی اعلام کرد ما علاوه بر اکتشافات علمی از محیط زیست زمین نیز محافظت خواهیم کرد. علاوه بر آن اکتشافات انسانی و نوآوری تجاری در ماه و مریخ نیز انجام خواهد گرفت.

ناسا در حال ارسال مریخ نورد و فضاپیماهای بدون سرنشین به ماه و مریخ است. این اقدامات می‌تواند در آینده به آلودگی های بیولوژیکی مرتبط بیانجامد. در واقع اکتشافات انسانی به صورت نا آگاهانه می تواند آلودگی‌هایی را به همراه داشته و زندگی فرازمینی را به خطر بیندازد. البته ناسا تلاش دارد تا با معرفی آلودگی‌های موجود در فضا از حمل آنها به محیط زیست کره زمین جلوگیری کند.

توماس زوربوچن، مدیر علمی ناسا می گوید: ما تلاش داریم تا هدف های خود را برای اکتشاف پایدار در ماه به سرانجام برسانیم و به طور همزمان از این مناطق نیز محافظت کنیم. زیرا شناخت ما از تاریخ زمین، ماه و منظومه شمسی ارزش علمی بالایی خواهد داشت. همچنین ماموریت های مریخ و دیگر ماموریت ها می تواند تجربه های خوبی را برای تدوین دستورالعمل ها و همچنین نظارت بر فرآیندهای بیولوژیکی فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال